گروه تروریستی داعش در ولایت کنر به استخدام کودکان برای انجام حملات انتحاری و انفجاری روی آورده است. گزارش ها می رساند که گروه تروریستی داعش در ولایت کنر با اجبار به کودکان آموزش های انتحاری و انفجاری می دهد. این گروه تروریستی در نخست کودکان را شست‎و شوی مغزی می کند و بعد آنها […]

گروه تروریستی داعش در ولایت کنر به استخدام کودکان برای انجام حملات انتحاری و انفجاری روی آورده است. گزارش ها می رساند که گروه تروریستی داعش در ولایت کنر با اجبار به کودکان آموزش های انتحاری و انفجاری می دهد. این گروه تروریستی در نخست کودکان را شست‎و شوی مغزی می کند و بعد آنها را به حملات انتحاری و انفجاری استفاده می کند.

هدف این کار داعش گسترش ساحه نفوذ آن در افغانستان گفته شده است.

وزارت داخله تأیید می کند که گروه های تروریستی به ویژه گروه ترویستی داعش در افغانستان از کودکان در حملات انتحاری و انفجاری استفاده می کنند. نجیب الله دانش معاون سخنگوی وزارت داخله می گوید که این کودکان نخست به پاکستان فرستاده می شوند تا آموزش های حملات انتحاری و انفجاری را فرا بگیرند و بعدا در افغانستان این حملات را انجام دهند.

تروریستان همواره کودکان را در پاکستان برای انجام حملات انتحاری و انفجاری آموزش می دهند و بعدا در حملات انتحاری و تروریستی در افغانستان از آنان استفاده می کنند.

معاون سخنگوی وزارت داخله می گوید که نیروهای امنیتی اجازه نمی دهند تا کودکان در افغانستان آموزش های حملات تروریستی و انفجاری ببینند.

پیش از این کمیسیون حقوق بشر از استخدام کودکان توسط تروریستان در افغانستان ابراز نگرانی کرده است. این کمیسیون گفته است که گروه های تروریستی از کودکان برای انجام حملات انتحاری و انفجاری استفاده می کنند. درهمین حال وزارت داخله کشور از مردم می خواهد که فریب تروریستان را نخورند و کودکان شانرا به بهانه تعلیمات اسلامی به دست تروریستان نسپارند.