موجودیت گروه های مسلح غیر مسوول در سطح شهر کابل؛ و معافیت از مجازات در برخی از اداره های دولتی سبب شده است تا گراف جرم ها جنایی بالا برود. برخی از اعضای مجلس نمایندگان به همین بهانه؛ جانب حکومت به ویژه فرماندهی پلیس کابل را متهم به ناکاره گی در امر خلع سلاح گروه […]

موجودیت گروه های مسلح غیر مسوول در سطح شهر کابل؛ و معافیت از مجازات در برخی از اداره های دولتی سبب شده است تا گراف جرم ها جنایی بالا برود. برخی از اعضای مجلس نمایندگان به همین بهانه؛ جانب حکومت به ویژه فرماندهی پلیس کابل را متهم به ناکاره گی در امر خلع سلاح گروه مسلح غیرمسوول می کنند و تأکید دارند، تا زمان که افراد غیر مسوول در کابل خلع سلاح و پلیس تلاش های شان را بیشتر نسازد، حادثات جنایی در این شهر همچنان ادامه خواهد داشت. نمایندگان مردم می گویند که  پس از غروب آفتاب از ترس دزدان مسلح نمی توانند با خاطر جمع در بیرون گشت و گذار کنند. به گفته ی این نمایندگان؛ به جز از ساحاتی که مقام های حکومتی بود و باش دارند تمامی شهر کابل با تهدید جنایتکاران روبرو است. این نمایندگان در همین حال؛ علت اساسی سرقت های مسلحانه و اختطاف ها را در این شهر، موجودیت افراد مسلح غیر مسوول و بیکاری جوانان عنوان می کنند و از حکومت می خواهند برای از میان برداشتن جرم ها به ویژه در سطح شهر تلاش های پیگیر کنند.

فرماندهی پلیس کابل نیز موجودیت جرم ها جنایی در این شهر را رد نمی کند،  اما می گوید که میزان جرم ها به حدی نیست که قابل نگرانی باشد. به گفته ی رییس تحقیقات جرم های جنایی فرماندهی پلیس کابل؛ گراف جرم های جنایی در مقایسه با شش ماه مشابه آن؛ سی و هشت درصد کاهش یافته است. رییس تحقیقات جنایی در همین از اتخاذ تدابیر ویژه امنیتی برای فراهم سازی فضای امنیت برای شهروندان کشور به ویژه در روزهای عید خبر می دهد.

هر چند فرماندهی پلیس کابل از تلاش ها برای جلوگیری از وقوع جرم ها جنایی اطمینان می دهد اما باشنده های کابل می گویند که در بسیاری جرم ها جنایی از سلاح های دولتی و موتر های شیشه سیاه استفاده می شود.