بامداد روز دوشنبه نیروهای امریکایی بر پاسگاهای سربازان ارتش ملی حمله هوایی انجام دادند و جان نزدیک به ده تن از سربازان ارتش را گرفتند و پنج سرباز دیگر را زخمی کردند. حکومت هم در واکنش به این رویداد از نیروهای امنیتی خواست تا از احتیاط کار بگیرند. اعضای مجلس سنا ضمن تقبیح این رویداد، […]

بامداد روز دوشنبه نیروهای امریکایی بر پاسگاهای سربازان ارتش ملی حمله هوایی انجام دادند و جان نزدیک به ده تن از سربازان ارتش را گرفتند و پنج سرباز دیگر را زخمی کردند. حکومت هم در واکنش به این رویداد از نیروهای امنیتی خواست تا از احتیاط کار بگیرند.

اعضای مجلس سنا ضمن تقبیح این رویداد، آن را جنایت جنگی می دانند و از حکومت می خواهند که در برابر این حادثه خاموشی اختیار نکند. آنان از حکومت همچنان می خواهند که این حادثه را به صورت جدی بررسی کند. به باور اعضای مجلس این حملات قصدأ صورت می گیرد و امریکا و داعش در کشتن نیروهای امنیتی فرق ندارند.

در همین حال برخی از اعضای مجلس سنا واکنش حکومت افغانستان نسبت به این رویداد را ضعیف  می دانند و سخنگوی وزارت دفاع ملی را به دروغ پراگنی متهم می کنند. اعضای این مجلس از نهادهای بین المللی می خواهند که عاملان این حادثه را به میز محاکمه بکشانند.

در همین حال رییس مجلس سنا از رهبران حکومت خواست تا در پیوند به حملات هوایی نیروهای امریکایی عمل باالمثل کنند.

با این همه رییس جمهور غنی، هیأتی برای تحقیق در مورد چگونگی حمله چرخبال های امریکایی به یک پاسگاه سربازان ارتش در ولایت لوگر، تعیین کرده است. براساس اعلامیه ی دفتر ریاست جمهوری، آقای غنی، به اعضای هیات دستور داده است تا این حادثه به طور همه جانبه، بررسی شود.

از سویی هم جان کمیبل، فرمانده عمومی نیروهای امریکایی در افغانستان با نشر بیانیه ای، نسبت به این رویداداظهار تاسف کرده است.