قرار داد کار ساخت بند بخش آباد ولایت فراه با حضور رییس جمهور غنی از سوی وزیر انرژی و آب و یک شرکت ایتالیایی در ارگ ریاست جمهوری امضا شد. وزیر انرژی و آب می گوید حکومت برای مهار آب های کشور تلاش می کند. بند بخش آباد ولایت فراه ظرفیت ذخیره کردن بیش از […]

قرار داد کار ساخت بند بخش آباد ولایت فراه با حضور رییس جمهور غنی از سوی وزیر انرژی و آب و یک شرکت ایتالیایی در ارگ ریاست جمهوری امضا شد. وزیر انرژی و آب می گوید حکومت برای مهار آب های کشور تلاش می کند.

بند بخش آباد ولایت فراه ظرفیت ذخیره کردن بیش از یک هزار و سه صد میلیون متر مکعب آب را دارد. هزینه ساخت این بند، حدود چهارو نیم میلیون دالر است که از سوی وزارت انرژی و آب پرداخت می شود. کار اعمار بند “بخش آباد” ولایت فراه چندی پیش با یک شرکت به امضا رسیده بود، اما با توجه به کندکاری شرکت قبل، این قرار داد از سوی وزارت انرژی و آب لغو شد.

قرار داد کار بند بخش آباد ولایت فراه با حضور رییس جمهور غنی از سوی وزیر انرژی و آب و یک شرکت ایتالیایی در ارگ ریاست جمهوری امضا شد. علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب با تأکید بر اراده جدی حکومت برای مهار آب های کشور می گوید که برای تحقق این کار تلاش خواهد کرد. وی می گوید که با اعمار این بند بیش از یک صد هزار هکتار زمین در این ولایت آبیاری خواهد شد. به گفته وزیر انرژی و آب، این بند ظرفیت تولید بیست و هفت میگاوات برق را نیز دارد.

در همین حال رییس شرکت ایتالیایی دستآورد های حکومت افغانستان در بیش از یک دهه ی گذشته را می ستاید و از کمک های دوامدار کشورش به افغانستان اطمینان می دهد.

ازسویی هم محمد آصف ننگ والی فراه امضای این قرار داد را یک گام مثبت در راستای توسعه ای این ولایت می داند و می گوید که در تأمین امنیت این بند توجه جدی خواهد کرد. این در حالیست که چندی پیش بند سلما در ولایت هرات با حضور رییس جمهور غنی و نخست وزیر هند افتتاح شد.