رژیم اسراییل از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه شهرک‌ سازی ‌های این رژیم در اراضی اشغالی فلسطینیان، انتقاد کرده است. بنیامین نتانیاهو، نخست ‌وزیر رژیم اسراییل، این قطعنامه را شرم ‌آور و ضد اسراییلی خوانده و گفته است که اسراییل به این قطعنامه عمل نخواهد کرد. او گفته است که دولت اوباما […]

رژیم اسراییل از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه شهرک‌ سازی ‌های این رژیم در اراضی اشغالی فلسطینیان، انتقاد کرده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست ‌وزیر رژیم اسراییل، این قطعنامه را شرم ‌آور و ضد اسراییلی خوانده و گفته است که اسراییل به این قطعنامه عمل نخواهد کرد. او گفته است که دولت اوباما پشت ‌پرده درباره این قطعنامه تبانی کرده، و اسراییل منتظر همکاری دونالد ترامپ رییس ‌جمهور منتخب و دیگر حامیان اسراییل است تا آثار مخرب این قطعنامه را خنثا کند. این در حالیست که شورای امنیت سازمان ملل متحد شهرک‌ سازی ‌های رژیم اسراییل در اراضی اشغالی فلسطینیان را محکوم کرده و خواهان توقف شهرک‌ سازی ‌ها شده است. آمریکا به این قطعنامه رای ممتنع داده و چهارده عضو دیگر شورای امنیت به آن رای مثبت دادند. با این همه صائب عریقات، مذاکره ‌کننده ارشد فلسطینی، ازتصویب این قطعنامه استقبال کرده است.