در بیست‌و‌ششمین روز از حملات هوایی رژیم اسرائیل به نوار غزه، شماری از فلسطینیان به شهادت رسیدند. وزیر دفاع رژیم اسرائیل کشته شدن یازده نظامی صهیونیست را ضربه سخت و دردناک عنوان کرد. همزمان، کشورهای بولیوی، شیلی و کلمبیا در اعتراض به جنایت این رژیم در غزه، سفیران خویش را از تل آویو فراخواندند و […]

در بیست‌و‌ششمین روز از حملات هوایی رژیم اسرائیل به نوار غزه، شماری از فلسطینیان به شهادت رسیدند. وزیر دفاع رژیم اسرائیل کشته شدن یازده نظامی صهیونیست را ضربه سخت و دردناک عنوان کرد. همزمان، کشورهای بولیوی، شیلی و کلمبیا در اعتراض به جنایت این رژیم در غزه، سفیران خویش را از تل آویو فراخواندند و ارتباط خویش را با این رژیم قطع کردند.

جنگنده‌های رژیم اسرائیل بامداد روز (چهارشنبه ۱۰ عقرب) برای بیست‌و‌ششمین روز متوالی مناطق مختلفی از نوار غزه به‌ویژه در خان یونس و شمال غزه را به‌شدت بمباران کردند که در اثر آن شماری به شهادت رسیدند. از سوی دیگر، بنا به گزارش‌های منتشر شده، درگیری بین نیروهای مقاومت و ارتش صهیونیستی در شرق شهر خان یونس به‌شدت ادامه داشته‌است. شماری از رسانه‌ها از حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به شرق خان یونس و درگیری شدید نیروهای مقاومت با اشغال‌گران در این منطقه خبر داده‌اند. همزمان، یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی کشته شدن ۱۱ نظامی صهیونیست را ضربه‌ای سخت و دردناک توصیف کرد.

در سوی دیگر، دولت بولیوی روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل قطع کرد. نماینده این کشور، در سازمان ملل گفت که ما برای احترام به قانون بین‌الملل چنین تصمیمی را گرفته‌ایم و اسرائیل مسئول جنایت‌های ضدبشری بوده و باید مسئولان این جنایت محاکمه شوند. همچنان، شیلی و کلمبیا سفیران خود را در اعتراض به جنایت صهیونیست‌ها و اقدامات غیرانسانی تل‌آویو علیه فلسطینیان در غزه، از اسرائیل فراخواندند.

درهمین حال، آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران، روز (چهارشنبه ۱۰) در میان جمعی از دانش‌آموزان و دانش‌جویان این کشور گفت که مردم غزه با صبرشان وجدان بشری را به حرکت در آوردند؛ و میدان، میدان غزه و اسرائیل نیست، میدان، میدان حق و باطل است. رهبر جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که پیروزی نهایی و نه‌چندان دیر با ملت فلسطین خواهد بود. آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کرد که دنیای اسلام باید بداند که غرب در مقابل ملت مظلوم فلسطین ایستاد شده‌است. رهبر ایران همچنان، خواستار توقف صدور نفت و همکاری با رژیم صهیونیستی شد. آیت‌الله خامنه‌ای متهم کردن مبارزان فلسطینی از سوی کشورهای غربی به تروریسم را نکوهش کرد و آنرا بی‌شرمانه خواند.

گفتنی‌است که الأزهر مصر طی بیانیه‌ی بمباران اردوگاه جبالیا در نوار غزه را شدیداً محکوم کرد و گفت که دشمن صهیونیست در این اواخر، به گرگ وحشی تبدیل شده که از کشتار کودکان، زنان و بی‌گناهان و خوردن گوشت آنها و مکیدن خون‌شان لذت می‌برد. بمباران این اردوگاه بیش از ۱۰۰ شهید و صدها زخمی برجای گذاشت.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv