تیم کریکت استرالیا در دیدار نهایی جام جهانی کریکت ۵۰ آوره ۲۰۲۳ با حفظ ۶ ویکت، هند را شکست داد و به‌عنوان پر افتخارترین تیم دنیا، ششمین‌بار جام جهانی را فتح کرد. هند ۱۰ مسابقه از ۱۱ مسابقه‌اش را در این رقابت‌ها برد؛ اما تنها باخت این تیم منجر به از دست دادن جام جهانی […]

تیم کریکت استرالیا در دیدار نهایی جام جهانی کریکت ۵۰ آوره ۲۰۲۳ با حفظ ۶ ویکت، هند را شکست داد و به‌عنوان پر افتخارترین تیم دنیا، ششمین‌بار جام جهانی را فتح کرد. هند ۱۰ مسابقه از ۱۱ مسابقه‌اش را در این رقابت‌ها برد؛ اما تنها باخت این تیم منجر به از دست دادن جام جهانی شد.

زمینه قهرمانی استرالیا در این دیدار زمانی فراهم شد که این تیم قرعه را برد و ابتدا توپ‌اندازی کرد. بازیکنان این تیم در وقت اول مسابقه، اجازه ندادند تا توپ‌زنان هند هدف بزرگی را تعیین کنند. میشل استارک (۳ ویکت) و جاش هازلوود با پت کومنز (هرکدام دو ویکت) از هند گرفتند و هیچ کدام از توپ‌زنان هند نتوانستند، درخشش بازی‌های گذشته را داشته باشند. تنها کانور راهول، ویکت کیپر هند بود که توانست ۶۶ دوش انجام دهد، بقیه توپ‌زنان نامدار این تیم مثل روهیت شرما، شبمن گیل، ویرات کوهلی و… نتوانستند برای مدت طولانی ویکت خود را حفظ کنند.

هند در حالی که در آخرین توپ ۵۰ آور، تمام بازیکنانش را از دست داد، فقط توانست ۲۴۰ دوش انجام دهد. هدفی که برای استرالیا دشوار نبود و فشاری از نظر روحی به این تیم وارد نمی‌کرد. به‌همین خاطر استرالیایی‌ها در نوبت توپ‌زنی با آرامش وارد زمین شدند. هرچند دیوید وارنر، میچل مارش و استیون اسمیت خیلی زود از بازی حذف شدند؛ اما ایستادگی سرسختانه تراوس هید که به تنهایی ۱۳۷ دوش انجام داد، راه را برای قهرمانی استرالیا هموار و آسان کرد.

جاسپریت بومرا، توپ‌انداز هندی دو ویکت از استرالیا گرفت؛ اما دیگر توپ‌اندازان این تیم مثل محمدشامی، راوندرا جادجا، کولدیپ یاداو و محمد سراج، روز خوبی نداشتند. در نهایت استرالیا در روزی که همه فکر می‌‌کردند هند با توجه به ارائه نمایش‌های درخشان در مرحله گروهی و نیمه‌نهایی و بردن تمام بازی‌هایش که استرالیا را نیز در مرحله گروهی برده بود، بتواند قهرمان شود؛ در پایان این مسابقه، تراوس هید از استرالیا به‌عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد و کانگوروها جام ششم را با درخشش او بالای سر بردند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv