تیم ملی فرانسه بعد از غلبه بر سه‌شیر، انگلیس، شیرهای اطلس، مراکش را هم شکار کرد و به فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رسید تا حریف ارجنتاین در بازی روز یکشنبه ۲۷ قوی شود. در دومین دیدار مرحله نیمه‌نهایی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، شب گذشته تیم‌های ملی فوتبال فرانسه و مراکش در ورزشگاه ۶۰ […]

تیم ملی فرانسه بعد از غلبه بر سه‌شیر، انگلیس، شیرهای اطلس، مراکش را هم شکار کرد و به فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رسید تا حریف ارجنتاین در بازی روز یکشنبه ۲۷ قوی شود.

در دومین دیدار مرحله نیمه‌نهایی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، شب گذشته تیم‌های ملی فوتبال فرانسه و مراکش در ورزشگاه ۶۰ هزار نفری البیت به مصاف هم رفتند و در نهایت این شاگردان دیدیه دشان بودند که به برتری ۲ بر صفر رسیدند و برای دومین دوره متوالی به فینال این رقابت‌ها راه پیدا کردند. تئو هرناندس در دقیقه ۵ و راندال کولوموانی در دقیقه ۷۹ گل‌های خروس‌ها در این بازی را به ثمر رساندند.

مراکشی‌ها که در این جام دست به کار بزرگی زدند و با حذف بزرگانی همچون اسپانیا و پرتگال تبدیل به اولین تیم آفریقایی تاریخ شدند که به مرحله نیمه‌ نهایی جام جهانی رسیدند، در نیمه دوم چهره تهاجمی‌تری به خود گرفتند تا به گل تساوی برسند اما با وجود خلق موقعیت‌های خوب  نتوانستند دروازه هوگو یوریس را باز کنند.

فرانسه بعد از غلبه بر سه‌شیر، انگلیس در مرحله یک چهارم نهایی، شیرهای اطلس، مراکش را هم در نیمه نهایی شکار کرد و حالا باید خود را آماده رویارویی با ارجنتاین در بازی فینال بیست‌ودومین دوره جام جهانی کند، دیداری که یکشنبه ۲۷ قوس، ساعت ۱۹:۳۰ به وقت کابل در ورزشگاه لوسیل برگزار خواهد شد.

اگر دشان ۵۴ساله موفق شود فرانسه را به قهرمانی این دوره برساند، تبدیل به دومین مربی پس از ویتوریو پوتزو می‌شود که تیمش را به دو قهرمانی متوالی در تاریخ رقابت‌های جام جهانی می‌رساند. پوتزو در جام‌های جهانی ۱۹۳۴ و ۱۹۳۸ تیم ملی ایتالیا را به دو قهرمانی پیاپی رسانده بود.

شاگردان ولید الرکراکی هم که می‌توان به آنها القابی همچون، غول‌کُش، جان‌سخت، و شیرهای درنده داد؛ راهی دیدار رده‌بندی شدند و شنبه ۲۶ قوس(ساعت ۱۹:۳۰ به وقت کابل  در ورزشگاه خلیفه برای کسب مقام سومی به مصاف کرواسیا خواهند رفت.