دومین دور تورنمنت بزکشی مزارشریف، با حضوری شماری از مقام‌های تربیت بدنی امروز (سه‌شنبه، ۸ حوت) در مزارشریف، گشایش یافت. درنخستین بازی امروز تیم‎های بزکشی جوانان ولایت تخار و بزکشی ولایت بلخ به رقابت پرداختند که تیم بزکشی ولایت بلخ توانست با نتجیه ۵ بر۱ تیم بزکشی جوانان تخار را شکست دهند. گلاب‎الدین خپلواک، مشاور […]

دومین دور تورنمنت بزکشی مزارشریف، با حضوری شماری از مقام‌های تربیت بدنی امروز (سه‌شنبه، ۸ حوت) در مزارشریف، گشایش یافت. درنخستین بازی امروز تیم‎های بزکشی جوانان ولایت تخار و بزکشی ولایت بلخ به رقابت پرداختند که تیم بزکشی ولایت بلخ توانست با نتجیه ۵ بر۱ تیم بزکشی جوانان تخار را شکست دهند.

گلاب‎الدین خپلواک، مشاور ارشد ریاست تربیت بدنی ورزشی کشور در این مراسم گفت که تربیت بدنی مصمم به رشد و حمایت ورزش به‌ویژه ورزش‌های عنعنه‌ای کشور است. او همچنان تأکید کرد که قانون و طرزالعمل‌های که ایجاد شده‌است هیچ کسی را اجازه نمی‌دهد در مسابقات و بازی‌ها مداخله‌ای غیرضروری کند. آقای خپلواک بیان کرد که اسپ‌داران، پهلوانان و رئیسان ولایت از قوانین و طرزالعمل‌ها نباید سرپیچی کنند.

درهمین حال، غلام سرور جلال، رئیس فدراسیون ملی بزکشی، نیزه‌بازی و ورزش‌های محلی کشور، می‌گوید که این دومین تورنمنت است که در مزارشریف میان ۱۴ ولایت برگزار می‌گردد و در این تورنمت به‌علاوه جایزه‌های نقدی ۴ عراده موتر  و ۱۲ راس شتر درنظر گرفته شده‌است.

رئیس فدراسیون ملی بزکشی همچنان اضافه کرد که آماده شدن تیم ملی برای بازی‌های فراملی و برون‌مرزی، یکی از اهداف برگزاری لیگ و تورنمت‌های ولایت بزکشی است.

قرار بود روز دوشنبه مراسم افتتاحیه دومین دوره رقابت‌های بزکشی مزار شریف در ولایت بلخ برگزار شود؛ اما به دلیل باران برف این مراسم روز سه شنبه برگزار شد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv