آخرین روز دور اول تورنمت خزانی بزکشی چهار روزه در میدان سنگ‌مهر شهر فیض‌آباد ولایت بدخشان دیروز به پایان رسید. این تورنمت با هماهنگی فدراسیون ملی بزکشی نیزه‌بازی و ورزش‌های محلی افغانستان برگزارشده بود. فدراسیون بزکشی هدف از برگزاری این مسابقات را کسب آمادگی چاپ‌اندازان، وشناسایی اسپ‌های خوب برای شرکت در لیگ برتر بزکشی افغانستان […]

آخرین روز دور اول تورنمت خزانی بزکشی چهار روزه در میدان سنگ‌مهر شهر فیض‌آباد ولایت بدخشان دیروز به پایان رسید. این تورنمت با هماهنگی فدراسیون ملی بزکشی نیزه‌بازی و ورزش‌های محلی افغانستان برگزارشده بود. فدراسیون بزکشی هدف از برگزاری این مسابقات را کسب آمادگی چاپ‌اندازان، وشناسایی اسپ‌های خوب برای شرکت در لیگ برتر بزکشی افغانستان اعلام کرد. قرار است لیگ برتر بزکشی تا کمتر از یک ماه دیگر، میان تیم‌های ولایت‌ها در مرکز کشور راه‌اندازی شود.

دراین مسابقات در کنار پهلوانان بدخشان، پهلوانان ولایت‌های تخار، کندز و بلخ شرکت کرده بودند .در پایان این دیدار پهلوان زبیر قیومی رئیس فدراسیون بزکشی ولایت بدخشان، سه «بزتنی » را اعلام کرد که بزتنی نخست توسط  پهلوان بصیر بابا عاشور، به سواری جیرن  رئیس عبدالقدیر بهارستانی  به نفع ولسوالی بهارک به دایره حلال رسانیده شد. پهلوان عبدالبصیر تنها بز تنی از سه تنی اعلان‌شده را به خط رسانید و از سوی فدراسیون بزکشی بدخشان قهرمان دور اول مسابقات بزکشی خزانی بدخشان شناخته شد که یک مدال طلا، یک لوح تندیس و مقدار جوایز نقدی از سوی آمریت تربیت بدنی و شماری از علاقه‌مندان این ورزش برای وی داده شد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv