مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی فوتبال زیر ١٧ سال ٢٠٢٣ در اندونیزیا پیگیری شد. از گروه C تیم برازیل با نتیجه پر گل ٠-٩ تیم کالدونیا را شکست داد و انگلستان نیز ١-٢ ایران را از پیش رو برداشت. در گروه D سنگال ١-۴ لهستان را شکست داد و ارجنتاین نیز ١-٣ از سد جاپان […]

مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی فوتبال زیر ١٧ سال ٢٠٢٣ در اندونیزیا پیگیری شد. از گروه C تیم برازیل با نتیجه پر گل ٠-٩ تیم کالدونیا را شکست داد و انگلستان نیز ١-٢ ایران را از پیش رو برداشت. در گروه D سنگال ١-۴ لهستان را شکست داد و ارجنتاین نیز ١-٣ از سد جاپان عبور کرد. تیم نوجوانان برازیل که بازی نخست خود را ٢-٣ به ایران باخته بود، امروز ٩ بار دروازه تیم کالدونیا را باز کرد و با سه امتیاز به رده دوم جدول رده‌بندی گروه C صعود کرد.

از همین گروه تیم ایران که در بازی اول مرحله گروهی ٢-٣ برازیل را برده بود، مقابل انگلستان ١-٢ شکست خورد و به رتبه سوم جدول سقوط کرد. انگلستان در بازی اول ٠-١٠ مقابل کالدونیا به برتری رسیده بود، با این پیروزی شش امتیازی شد و صعودش را به دور بعد قطعی کرد. در گروه D نیز تیم ارجنتاین که در بازی نخست خود ١-٢ به سنگال باخته بود، امروز ١-٣ جاپان را برد تا امیدهای صعود را برای خودش زنده نگه دارد. سنگال نیز دومین پیروزی‌اش را در مرحله گروهی جشن گرفت و امروز ١-۴ لهستان را از پیش‌رو برداشت تا صدرنشین گروه سوم باشد. جام جهانی فوتبال زیر ١٧ سال ٢٠٢٣ نوزدهمین دوره این مسابقات است.

رقابت‌های که هر دو سال یک بار زیر نظر فیفا برگزار می‌شود. نوزدهمین دوره این رقابت‌ها از ١٠ نوامبر تا ٢ دسامبر ٢٠٢٣ در اندونیزیا برگزار می‌شود. مسابقات جام جهانی فوتبال نوجوانان ششمین‌ بار است که در آسیا برگزار می‌شود؛ اما اندونیزیا و جنوب‌شرق آسیا نخستین دوره این مسابقات را میزبانی می‌کنند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv