رییس جمهور آمریکا، پایان مشارکت این کشور در جنگ یمن را وتو کرده است. کاخ سفید اعلام کرد که دونالد ترامپ مصوبه کنگره آمریکا برای پایان دادن به مشارکت کشورش در جنگ ایتلاف سعودی علیه یمن را وتو کرده است. رییس جمهور آمریکا در پیامی در توضیح استفاده از این وتو گفته است که این […]

رییس جمهور آمریکا، پایان مشارکت این کشور در جنگ یمن را وتو کرده است. کاخ سفید اعلام کرد که دونالد ترامپ مصوبه کنگره آمریکا برای پایان دادن به مشارکت کشورش در جنگ ایتلاف سعودی علیه یمن را وتو کرده است.

رییس جمهور آمریکا در پیامی در توضیح استفاده از این وتو گفته است که این مصوبه تلاشی غیرضروری و خطرناک برای تضعیف اختیارات قانونی او است و آن جان هزاران شهروند آمریکایی و سربازان این کشور را به خطر می اندازد. با این حال، کارشناسان می گویند که تاکید ترامپ بر حمایت از ایتلاف عربی به سرکردگی عربستان، اشاره ای مثبت و استراتژیک است. کنگره آمریکا پیش نویس قطعنامه ای را در جهت توقف حمایت آمریکا از عربستان در جنگ یمن در اپریل مصوب کرد، در حالی که مجلس سنا در ماه مارچ گذشته آن را به تصویب رساند. این برای اولین بار است که دو مجلس کنگره پیش نویس قانون مربوط به اختیارات جنگ را تصویب می کنند. این مصوبه اختیارات رییس جمهور را در زمینه اعزام نیرو به عملیات نظامی محدود می کند.