جنبش مردمی عراق اعلام کرده است، در صورتی که مقام های عراق ظرف یک هفته همه پرسی برای انتخاب نخست وزیر دولت جدید برگزار نکنند، اعتراضات در سراسر این کشور را تشدید خواهند کرد. به گزارش ایسنا، معن الجابری، هماهنگ کننده اعتراضات ولایت ذیقار در جنوب عراق گفته است که تحصن کنندگان این ولایت با […]

جنبش مردمی عراق اعلام کرده است، در صورتی که مقام های عراق ظرف یک هفته همه پرسی برای انتخاب نخست وزیر دولت جدید برگزار نکنند، اعتراضات در سراسر این کشور را تشدید خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، معن الجابری، هماهنگ کننده اعتراضات ولایت ذیقار در جنوب عراق گفته است که تحصن کنندگان این ولایت با سایر ولایت های مرکزی و جنوبی عراق و نیز میدان التحریر بغداد توافق کرده اند که برای پست نخست وزیری همه پرسی برگزار شود. به گفته وی، معترضان توافق کرده اند که به دولت، کمیسیون انتخابات و دستگاه قضایی عراق یک هفته فرصت دهند تا سازوکار برگزاری همه پرسی را اعلام کنند. او افزوده است که میدان های تحصن، نامزدی چهره های غیرجنجالی و غیرحزبی را که درباره این چهره ها اجماع ملی وجود دارد، برعهده خواهند گرفت و سپس برای طرح اسامی در همه پرسی، آن را به دولت ارایه خواهد کرد.