کمیته بین المللی صلیب سرخ نسبت به تشدید وخامت اوضاع هزاران شهروند یمنی در این کشور به دنبال شدت یافتن جنگ ومحاصره بسیاری از شهروندان درمناطق درگیری هشدار داده است. به گزارش خبرگزاری رسمی یمن “سبا”، کمیته بین المللی صلیب سرخ با صدور بیانیه ای اعلام کرده است که، اوضاع شهروندان جنگ زده تا حد […]

کمیته بین المللی صلیب سرخ نسبت به تشدید وخامت اوضاع هزاران شهروند یمنی در این کشور به دنبال شدت یافتن جنگ ومحاصره بسیاری از شهروندان درمناطق درگیری هشدار داده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن “سبا”، کمیته بین المللی صلیب سرخ با صدور بیانیه ای اعلام کرده است که، اوضاع شهروندان جنگ زده تا حد زیادی بحرانی است و خانواده ها به دلیل درگیری و جنگ امکان نجات جان خود را ندارند. این بیانیه با تاکید برضرورت دادن اجازه خروج به هرکس درهروقت که می خواهد به مناطق امن تر برود، افزوده است افرادی که قادربه خروج از شهر نیستند باید مورد حمایت قوانین بشر دوستانه بین المللی قرار بگیرند. رابیر ماردینی مدیرمنطقه ای شرق نزدیک و خاورمیانه ای صلیب سرخ با هشدار از ادامه این بحران، از طرف های درگیر خواسته است که به تعهدات خود براساس قوانین بین المللی بشردوستانه عمل کرده و از هر اقدامی کهبه شهروندان آسیب می رساند خودداری کنند.