کوریای شمالی تهدید کرده است که یک کشتی هواپیما بردار آمریکایی را که تمرینات مشترک با دو کشتی جنگی جاپان در غرب اقیانوس آرام را آغاز کرده است، در یک اقدام غرق خواهد کرد. هرچند تنش میان آمریکا و کوریای شمالی با آزمایش موشکی پیونگ یانگ و ارسال کشتی هواپیمابر واشنگتن به منطقه به اوج […]

کوریای شمالی تهدید کرده است که یک کشتی هواپیما بردار آمریکایی را که تمرینات مشترک با دو کشتی جنگی جاپان در غرب اقیانوس آرام را آغاز کرده است، در یک اقدام غرق خواهد کرد.

هرچند تنش میان آمریکا و کوریای شمالی با آزمایش موشکی پیونگ یانگ و ارسال کشتی هواپیمابر واشنگتن به منطقه به اوج خود رسیده، چین خواهان خویشتنداری دو کشور شده است. شی جین پینگ، رییس جمهور چین روز دوشنبه پس از تماس تلفنی با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود ابراز امیدواری کرده است که دوطرف از هر گونه اقدام تحریک آمیز پرهیز کنند. از سویی دیگر، نخست وزیر جاپان از اتخاذ موضعی بسته در مقابل کوریای شمالی ابراز خرسندی کرده است. براساس گزارشها روز یکشنبه کشتی هواپیمابر “کارل وینسون” آمریکا با نیروی دریایی جاپان مانور مشترکی را در شبه جزیره کوریا انجام دادند.