نماینده ویژه رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومت داری خوب بر تقویت سیستم احصایه در کشور تاکید می کند. از روز جهانی احصایه در همه کشور ها تحت شعار ارقام بهتر و زندگی بهتر بزرگداشت می شود. (روز چهارشنبه ۶عقرب/آبان) در کابل نیز از این روز با اشتراک شماری از مقام های دولتی و […]

نماینده ویژه رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومت داری خوب بر تقویت سیستم احصایه در کشور تاکید می کند. از روز جهانی احصایه در همه کشور ها تحت شعار ارقام بهتر و زندگی بهتر بزرگداشت می شود. (روز چهارشنبه ۶عقرب/آبان) در کابل نیز از این روز با اشتراک شماری از مقام های دولتی و نمایندگان نهادهای خارجی بزرگداشت شد.

احمد ضیا مسعود نماینده ویژه رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومت داری خوب می گوید که موجودیت احصایه درست و ارقام بهتر برای تصمیم گیری های کلان کشور با اهمیت است و باید این سیستم در کشور هرچه بیشتر تقویت شود.

آقای مسعود دستآورد های اداره احصایه مرکزی را ارزشمند می خواند و از تمام ارگان های دولتی، نهاد ها ی خصوصی و نهاد ها بین المللی می خواهد که آمار و ارقام دست داشته شانرا با این اداره شریک سازند.

با این همه شیر محمد جامی زاده سرپرست اداره احصایه مرکزی، نبود امنیت را یکی از مشکل های جدی فرا راه برنامه های این اداره می داند. آقای جامی زاده می گوید که کم کاری شماری از وزارت خانه ها سبب شده است که برخی برنامه های این اداره با تاخیر انجام شود.

در همین حال عبدالستار مراد وزیر اقتصاد چند گانگی ارایه ارقام را مانع رشد اقتصادی در کشور می داند. آقای مراد می گوید که هماهنگی میان نهاد های ارقام دهنده باید تقویت شود.

این در حالیست که به گفته مسوولان اداره ی احصایه مرکزی، این نخستین بار است که از روز جهانی احصایه در افغانستان بزرگداشت می شود.