دو تن از سران دادگاه ولایت هلمند پس از ربوده شدن در ولسوالی شیندند ولایت هرات، موفق به فرار شدند. قاضی سید خالق سیدزاده، رییس دادگاه مبارزه علیه جرایم امنیت داخلی و خارجی ولایت هلمند می گوید: تعدادی از طالبان با گزارش های قبلی او و یکی دیگر از سران دادگاه هلمند را از حومه […]

دو تن از سران دادگاه ولایت هلمند پس از ربوده شدن در ولسوالی شیندند ولایت هرات، موفق به فرار شدند. قاضی سید خالق سیدزاده، رییس دادگاه مبارزه علیه جرایم امنیت داخلی و خارجی ولایت هلمند می گوید: تعدادی از طالبان با گزارش های قبلی او و یکی دیگر از سران دادگاه هلمند را از حومه منطقه عزیز آباد ولسوالی شیندند هرات شب گذشته ربودند.

به گفته وی، بر اثر مقاومت در برابر طالبان توانستند موفق به فرار شوند و پس از سه ساعت پیاده روی، خود را به نزدیک ترین پاسگاه ارتش برسانند.

در همین حال جنرال اختر محمد همدم، رییس ارکان فرماندهی ارتش غرب کشور گفته است که نیروهای ارتش پس از شنیدن صدای گلوله به محل رویداد رفته و هر دو قاضی را نجات داده اند. به گفته وی، در حال حاضر هر دو قاضی وضعیت صحی خوبی دارند.

در همین حال مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه جرایم مسکرات و مواد مخدر کشور اعلام کرده که سه تن به اتهام قاچاق مواد مخدر در ولایت هرات بازداشت شده اند. در خبرنامه این مرکز از قول احمد خالد موحد، سخنگوی این اداره نقل شده است که از نزد این قاچاقبران در مجموع بیش از ده کیلوگرام هیرویین بدست آمده است.

این در حالیست که کاهش تولید تریاک سبب افزایش قیمت آن در بازارها شده است. سازمان ملل متحد می گوید که قیمت یک کیلو تریاک در سال جاری از ۱۳۱ دالر به ۱۷۰ دالر رسیده است.