براساس گزارش تحقیقی وزارت مبارزه علیه مواد مخدر و وزارت صحت عامه، عوامل بازگشت استفاده کنندگان مواد مخدر بعد از درمان، بیکای است. وزارت مبارزه با مواد مخدر در هماهنگی با وزارت صحت عامه نخستین گزارش تحقیقی اش را در را بطه به عوامل بازگشت استفاده کنندگان مواد مخدر بعد از درمان نشرکرد. یافته های […]

براساس گزارش تحقیقی وزارت مبارزه علیه مواد مخدر و وزارت صحت عامه، عوامل بازگشت استفاده کنندگان مواد مخدر بعد از درمان، بیکای است.

وزارت مبارزه با مواد مخدر در هماهنگی با وزارت صحت عامه نخستین گزارش تحقیقی اش را در را بطه به عوامل بازگشت استفاده کنندگان مواد مخدر بعد از درمان نشرکرد. یافته های این گزارش نشان می دهد که ۲۲ درصد بیکاری، ۱۹ درصد فشار دوستان، ۱۶ درصد دسترسی آسان به مواد مخدر از عامل های عمده ی باز گشت معتادان پس از درمان می باشد.سلامت عظیمی وزیر مبارزه با مواد مخدر می گوید که  این گزارش در شش ولایت کشور در سی و نه مرکز درمان معتادان مواد مخدر راه اندازی شده است.بانو عظیمی علت باز گشت دوباره معتادان مواد مخدر را پس از درمان به این مواد، بیکای عنوان می کند.

درهمین حال احمد جان نعیم معین وزارت صحت می گوید که آمارها نشان می دهد که ۱۱ درصد نفوس کشور معتاد به مواد مخدر اند.

این درحاالیست که با گذشت هر سال بر میزان معتادان مواد مخدر در کشور افزوده می شود و دولت نیز کدام راهکار برای حل این مشکل روی دست ندارد.