شماری از فعالان حقوق زن که حکومت در راستای تامین حقوق زنان کار درست و اساسی انجام نداده است. وزارت امور زنان برای تغیر وضعیت زنان کشور نشستی علمی را به مدت سه روز زیرنام”زن آجندای ملی ماست” در کابل راه اندازی کرده است. پس از سرنگونی رژیم طالبان، افغانستان در محراق توجه جامعه جهانی […]

شماری از فعالان حقوق زن که حکومت در راستای تامین حقوق زنان کار درست و اساسی انجام نداده است. وزارت امور زنان برای تغیر وضعیت زنان کشور نشستی علمی را به مدت سه روز زیرنام”زن آجندای ملی ماست” در کابل راه اندازی کرده است.

پس از سرنگونی رژیم طالبان، افغانستان در محراق توجه جامعه جهانی قرار گرفت. کمک های زیادی جامعه جهانی به افغانستان دربخش توانمندی زنان سرازیر شد. اما حالا ۱۵ سال از نظام دموکراسی در کشور می گذرد، ولی زنان تاهنوز به خود بسندگی نرسیده اند. شیوای شرق فعال حقوق زنان می گوید که وعده های حکومت در چهارده سال اخیر در حد شعار باقی مانده است و هیچ گاه جامه عمل نپوشیده است.

فقر، بی سوادی، عدم آگاهی از حقوق زنان و جامعه مرد سالار باعث شده است که زنان بیشتر قربانی خشونت های خانوادگی شوند. زرقا یفتلی فعال حقوق زن می گوید که حکومت در مورد دفاع از حقوق زنان توجه لازم نکرده است. به باور بانو یفتلی، اگرحکومت متعهد به تطبیق قانون باشد بسیاری از مشکل های زنان حل خواهد شد.

با آنکه شماری زیاد از نهاد ها مدنی برای دادخواهی از حقوق زنان در افغانستان فعالیت می کنند، اما به باور آگاهان امور این نهاد ها بیشتر با حقوق زنان پروژه ای برخورد کرده اند.