شماری از اعضای مجلس نمایندگان می گویند که حکومت باید تاریخ مشخص برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی را اعلام کند. ریاست جمهوری اعلام کرده است که انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی ها در تابستان و یا خزان سال آینده برگزار می شود. کمیسیون مستقل انتخابات نیز گفته است که به زودی زمان […]

شماری از اعضای مجلس نمایندگان می گویند که حکومت باید تاریخ مشخص برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی را اعلام کند.

ریاست جمهوری اعلام کرده است که انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی ها در تابستان و یا خزان سال آینده برگزار می شود.

کمیسیون مستقل انتخابات نیز گفته است که به زودی زمان برگزاری انتخابات پارلمانی را اعلام می کند.

شماری از اعضای مجلس نمایندگان می گویند که اراده حکومت برای برگزاری انتخابات مجلس و شوراهای ولسوالی ها ضعیف است. عبدالقیوم سجادی عضو مجلس نمایندگان می گوید که حکومت باید تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی را هرچه زودتر مشخص کند.

این نماینده مردم، حکومت را متهم می کند که در امر برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی ها وقت کشی می کند.

درهمین حال برخی دیگری از اعضای مجلس نمایندگان از تعیینات در ارگان های دولتی انتقاد می کنند. زکریا سودا عضو مجلس نمایندگان می گوید که رهبران حکومت وحدت ملی در تعیینات ماموران حکومتی خویش خوری می کنند. این نماینده مردم می افزاید که در حال حاضر در اداره های حکومتی افراد به سلیقه های شخصی تعیین می شوند نه به اساس لیاقت و شایستگی.

درحالی مجلس نمایندگان خواستار مشخص شدن تاریخ برگزاری انتخابات از سوی حکومت می شود که روز گذشته اعضای مجلس سنا، ادامه کار کمیته گزینش را خلاف قانون اساسی عنوان کرده اند.