صلاح الدین ربانی وزیر امور خارخه کشور و رییس جمعیت اسلامی افغانستان به شهادت رسیدن هفت مسافر در ولایت زابل را به شدت تقبیح می کند و می گوید این جنایت هولناک نشان می دهد به هر پیمانه ای که در برابر عناصر جنایت پیشه از اغماض و گذشت کار گرفته شود، آنها در انجام […]

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارخه کشور و رییس جمعیت اسلامی افغانستان به شهادت رسیدن هفت مسافر در ولایت زابل را به شدت تقبیح می کند و می گوید این جنایت هولناک نشان می دهد به هر پیمانه ای که در برابر عناصر جنایت پیشه از اغماض و گذشت کار گرفته شود، آنها در انجام جنایت جسورتر از قبل می شوند.

از سویی هم، این جا ده ها فعالان مدنی در همایشی تحت عنوان”ماتم ملی” در اعتراض به شهادت هفت تن از گروگان ها در ولایت زابل گرد هم آمده اند. هدف از این همایش کم توجهی حکومت برای تامین امنیت شهروندان کشور است. این فغالان مدنی می گویند مردم از جنایت تروریستان در کشور خسته شده اند.

فعالان مدنی این همایش را مقدمه ای براعتراض گسترده ای می گویند که قرار است بعد از انتقال پیکر این شهدا به کابل در یک راهپیمایی بزرگ با پیکرهای شهدا به ارگ ریاست جمهوری و کمیسیون حقوق بشر بروند.

در همین حال شماری از اعضای مجلس سنا این عملکرد تروریستان گروه داعش را خلاف تمام ارزش های اسلامی و انسانی می دانند و می گوید که هرگز مردم افغانستان با راه اندازی چنین دسیسه های فریب نمی خورند.