باشندگان هرات با نگرانی از خشک‌ سالی احتمالی در سال آینده، نگران اند که بهای مواد خوراکی در این ولایت افزایش یابد. باشندگان هرات می گویند که در چند سال گذشته توانسته اند بیکاری‌ را تحمل کنند؛ اما با اوضاع پیش آمده و بارندگی ‌های کم، هرات با کمبود غله و نبود دارایی کافی برای […]

باشندگان هرات با نگرانی از خشک‌ سالی احتمالی در سال آینده، نگران اند که بهای مواد خوراکی در این ولایت افزایش یابد.

باشندگان هرات می گویند که در چند سال گذشته توانسته اند بیکاری‌ را تحمل کنند؛ اما با اوضاع پیش آمده و بارندگی ‌های کم، هرات با کمبود غله و نبود دارایی کافی برای تهیه غذا روبرو خواهد شد.

عبدالرحمان که یکی از کشاورزان ولایت هرات است، می‌گوید: بهای مواد غذایی و دیگر کالاها در سال آینده بالا خواهد رفت و مهم ‌ترین دلیلش بروز خشک ‌سالی احتمالی و نبود کار درآمدزا است. به گفته این باشنده هرات، حکومت باید برای این دشواری ‌ها که دربرگیرنده خشک ‌سالی، بیکاری و ناامنی می ‌باشد، برنامه‌ های مشخصی داشته باشد.

از سویی هم شماری از باشندگان هرات یکی از دلایل بالا رفتن بهای مواد غذایی را افزایش قیمت دالر در برابر پول افغانی می دانند.

این نگرانی ‌ها در حالی مطرح می شود که اداره محلی هرات از تدابیری خبر می ‌دهد که می ‌تواند قیمت مواد خوراکی را کنترل کند. جیلانی فرهاد، معاون سخنگوی ولایت هرات می ‌گوید: مسوولان محلی در نظر دارند تا با وارد کردن مواد غذایی و غیر غذایی به اساس نیاز، از بالارفتن قیمت‌ ها جلوگیری کنند.