وزارت دفاع ملی از جوانان می خواهد که به بیرون از کشور نروند و برای آبادی و مقابله با دشمنان مردم افغانستان آماده باشند. نا امنی، فقر و بیکاری از عوامل است که جوانان کشور را به مهاجرت می کشاند. در چهارده سال گذشته با آمدن میلیارد ها دالر و هزاران سرباز خارجی در کشور […]

وزارت دفاع ملی از جوانان می خواهد که به بیرون از کشور نروند و برای آبادی و مقابله با دشمنان مردم افغانستان آماده باشند.

نا امنی، فقر و بیکاری از عوامل است که جوانان کشور را به مهاجرت می کشاند. در چهارده سال گذشته با آمدن میلیارد ها دالر و هزاران سرباز خارجی در کشور هنوزهم افغانستان یکی از کشور های فقیر و نا امن جهان به شمار می رود. به همین دلیل هزاران جوان برای رسیدن به آرزو های شان دست به مهاجرت می زنند و از راه های غیر قانونی به کشورهای بیرونی به ویژه کشورهای اروپایی می روند. اما این جوان در اکثر موارد به هدف رسیدن به آسایش وآرامش در مسیر راه یا کشته و یاهم غرق دریا می شوند.

حالا مومند کتوا زی رییس تعلیم و تربیه وزارت دفاع ملی از جوانان می خواهد که به بیرون از کشور نروند و برای آبادی و مقابله با دشمنان افغانستان در کشور بمانند. پیش از این رییس جمهور و سران پیشین جهادی نیز از جوانان خواسته اند که به بیرون از کشور نروند و برای آبادی و آوردن امنیت در کشور با دشمنان افغانستان مبارزه کنند.

رییس تعلیم و تربیه وزارت دفاع ملی می گوید تا زمانی که مردم کشور به ویژه جوانان برای آبادی و تأمین امنیت در کشور تلاش نکنند کشورهای دیگر نمی تواند برای تأمین امنیت در افغانستان کار اساسی انجام دهد.

بیشتر جوانانی که به کشورهای اروپایی رفته اند و هزاران دالر را برای رسیدن به این کشورها هزینه کرده اند هنوز سرنوشت شان در این کشور های مشخص نشده است و کشورهای اروپایی یکی بعد دیگر از اخراج مهاجران افغانستان از کشورهای شان سخن می زنند.