برنامه واکسین سرخکان در بیست نه ولایت کشور از سویی وزارت صحت عامه آغاز شد.مسوولان این وزارت می گویند که در این برنامه بیش از پنج میلیون کودک واکسین خواهد شد.برنامه واکسین سرخکان (روز شنبه۳ اسد/مرداد) در ۲۹ ولایت کشور به گونه ی رسمی از سویی رهبری وزارت صحت عامه آغاز شد.این برنامه به مدت […]

برنامه واکسین سرخکان در بیست نه ولایت کشور از سویی وزارت صحت عامه آغاز شد.مسوولان این وزارت می گویند که در این برنامه بیش از پنج میلیون کودک واکسین خواهد شد.برنامه واکسین سرخکان (روز شنبه۳ اسد/مرداد) در ۲۹ ولایت کشور به گونه ی رسمی از سویی رهبری وزارت صحت عامه آغاز شد.این برنامه به مدت شش روز ادامه پیدا می کند. داکتر احمد جان نعیم معاون وزارت صحت می گوید که هدف از راه اندازی این برنامه تطبیق یک “دوز” واکسین سرخکان برای ۵٫۵ میلیون کودک زیر سن پنج سال است. آقای نعیم می افزاید که در ولایت های کندهار، هلمند و خوست چندی پیش برنامه واکسین سرخکان تطبیق شده است.

معاون وزارت صحت عامه از علما، فرمانده هان پلیس ولسوالی ها، ولسوالان، امام مان مسجد ها و متنفذان قومی می خواهد که در این برنامه کارمندان وزارت صحت را کمک کنند.

ازسویی هم آقای نعیم می گوید که هزینه مجموعی برنامه واکسین سرخکان ۴٫۵ میلیون دالر است که از سوی “یونیسف”، “دبلیو.ای. او” پرداخت می شود.معین وزارت صحت همچنان از مخالفان مسلح دولت می خواهد که دراین راستا برای صحتمندی کودکان کشور به تیم کاری وزارت صحت عامه همکار باشند.

این درحالسیت که مسوولان وزارت صحت عامه می گویند که تنها در سال ۲۰۱۵ میلادی ۱۲ واقعه سرخکان در کشور دیده شده است.