صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه ی کشور و رییس جمعیت اسلامی افغانستان صبح روز چهارشنبه به بدخشان سفر کرده است. وزیر امور خارجه ی کشور هدف سفرش به بدخشان را بررسی وضع امنیتی این ولایت عنوان کرده و به مردم بدخشان اطمینان داده است که در حل چالشهای امنیتی بدخشان؛ تلاش جدی می کند. […]

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه ی کشور و رییس جمعیت اسلامی افغانستان صبح روز چهارشنبه به بدخشان سفر کرده است. وزیر امور خارجه ی کشور هدف سفرش به بدخشان را بررسی وضع امنیتی این ولایت عنوان کرده و به مردم بدخشان اطمینان داده است که در حل چالشهای امنیتی بدخشان؛ تلاش جدی می کند. وزیر امور خارجه ی  کشورهمچنان، اطمینان داده است که در امر مهار بد امنی ها بدخشان با مردم این ولایت همکاری جدی می کند. او بانگرانی از وضعیت بد امنیتی درین ولایت گفت که قربانی ها مردم بدخشان نا دیده گرفته می شود و حکومت در جریان خواهد گذاشت. آقای ربانی می گوید که در خصوص بد امنی های بدخشان با مقام های امنیتی و رهبران حکومت وحدت ملی نیز دیدار کرده است و مقام های امنیتی و رهبران درین مورد بی توجه نیستند.

وزیر امور خارجه ی کشورهمچنان، ابراز امید واری کرد که کار ساخت و ساز برق شورابک این ولایت به زودی تکمیل گردد. به گفته ی او مردم بدخشان سزوار خدمات بسیار اند تا حکومت به آنان همکاری کند. صلاح الدین ربانی در همین از رشادت و قربانی های مردم بدخشان به ویژه در دوران جهاد و مقاومت مردم افغانستان و دوران طالبان و ترریزم بین المللی ستایش کرد.

در حالی وزیر خارجه ی کشور به هدف بررسی وضعیت امنیتی بدخشان به به این ولایت سفر کرده است که پیش ازین نیز طالبان درگیری های خونین را با نیروهای امنیتی در شماری از ولسوالی های این ولایت داشته اند. ولسوالی یمگان بدخشان نیز دو بار میان طالبان و نیر وهای امنیتی دست به دست شد.