وزارت امور زنان از احزاب و نهادهای مدنی و فرهنگی می خواهد که به هدف رشد و بلند بردن ظرفیت زنان تلاش کنند. وزارت امور زنان به منظور تامین ارتباط و تشریک مساعی میان احزاب سیاسی و سازمان های مختلف اجتماعی در راستای تغیر وضعیت زنان کشور نشستی علمی را برای سه روز زیرنام” زن، […]

وزارت امور زنان از احزاب و نهادهای مدنی و فرهنگی می خواهد که به هدف رشد و بلند بردن ظرفیت زنان تلاش کنند. وزارت امور زنان به منظور تامین ارتباط و تشریک مساعی میان احزاب سیاسی و سازمان های مختلف اجتماعی در راستای تغیر وضعیت زنان کشور نشستی علمی را برای سه روز زیرنام” زن، آجندای ملی ماست” در کابل راه اندازی کرده است. دلبر نظری وزیر امور زنان از همه ی احزاب، نهاد های اجتماعی، فرهنگی و جامعه مدنی می خواهد که به هدف رشد و بلند بردن ظرفیت زنان تلاش کنند.

درهمین حال مسوولان شماری از حزب های سیاسی می گویند که فرهنگ حزب ستیزی از سوی جامعه مدنی در کشور شکل گرفته است. به گفته آنان، در جوامع دموکراسی حزب های سیاسی نقش کلیدی دارند، اما در افغانستان عکس این مساله است.

وزیر امور زنان همچنان بر ایجاد هماهنگی و تامین ارتباط سالم کاری به منظور تقویت پالیسی و برنامه های زنان برای تساوی جنسیتی تاکید می کند. به گفته بانو نظری، زنان نقش کلیدی در احزاب سیاسی ندارند و باید روی این مساله کار جدی صورت گیرد.

این درحالیست که وزیر امور زنان می گوید که خشونت در برابر زنان نسبت به گذشته کاهش یافته است. به گفته وزیر زنان، رسانه های کشور در قسمت کاهش خشونت علیه زنان فعالیت های خوبی را انجام داده اند.