وزارت مخابراتی و تکنالوژی معلوماتی می گوید که در حال حاضر سی و شش درصد زنان در کشور به خدمات انترنتی دسترسی دارند. دست رسی به فناوری به ویژه انترنت سهولت های زیادی را به بار می آورد. افغانستان در بیش ازیک دهه گذشته در راستای استفاده از این فناوری دستاورد های چشم گیری داشته […]

وزارت مخابراتی و تکنالوژی معلوماتی می گوید که در حال حاضر سی و شش درصد زنان در کشور به خدمات انترنتی دسترسی دارند.

دست رسی به فناوری به ویژه انترنت سهولت های زیادی را به بار می آورد. افغانستان در بیش ازیک دهه گذشته در راستای استفاده از این فناوری دستاورد های چشم گیری داشته است. عبدالرزاق وحیدی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی می گوید که در حال حاضر در کشور چهار میلیون تن به خدماتی انترنتی دست رسی دارند که از این میان ۳۶ درصد آن را زنان تشکیل می دهند.

وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی می افزاید که وضعیت کنونی به سود زنان است و آنان با استفاد از فناوری های جدید می توانند در بخش های مختلف آگاهی پیدا کنند.

در همین حال رولاغنی همسر رییس جمهوری کشور می گوید که در مدت بسیارکم، زنان کشور توانسته اند به فناوری های جدید دسترسی پیدا کنند.

با این همه وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی می گوید که بیش از سه صد هزار نفر در سکتور مخابرات به گونه مستقیم و غیر مستقیم کار می کنند که بخش زیاد آنرا زنان تشکیل می دهند.