وزارت دفاع آمریکا برای فعالیت های خود در بیرون از این کشور در سال مالی ۲۰۱۷، خواستار نزدیک به شصت میلیارد دالر شده است. مقام های وزارت دفاع آمریکا می گویند که بخش اعظم این بودجه به فعالیت های نظامی آمریکا در افغانستان اختصاص خواهد یافت. پنتاگون یا وزارت دفاع آمریکا برای فعالیت های فرامرزی […]

وزارت دفاع آمریکا برای فعالیت های خود در بیرون از این کشور در سال مالی ۲۰۱۷، خواستار نزدیک به شصت میلیارد دالر شده است. مقام های وزارت دفاع آمریکا می گویند که بخش اعظم این بودجه به فعالیت های نظامی آمریکا در افغانستان اختصاص خواهد یافت.

پنتاگون یا وزارت دفاع آمریکا برای فعالیت های فرامرزی اش در سال مالی ۲۰۱۷، در مجموع خواستار پنجاه و هشت اعشاریه هشت میلیارد دالر شده است که بیشترین بخش آن به فعالیت های نظامی آمریکا در افغانستان اختصاص خواهد داشت. وزارت دفاع آمریکا می گوید که اختصاص این بودجه سبب خواهد شد تا حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان طبق برنامه تنظیم شده رییس جمهور اوباما ادامه یابد.

در طرح بودجه که از سوی پنتاگون اعلام شده است، آمده است که چهل و یک اعشاریه هفت میلیارد دالر در فعالیت ها و مأموریت های وابسته به افغانستان مصرف خواهد شد. از این جمله، وزارت دفاع آمریکا، سه اعشاریه چهار میلیارد دالر را برای آموزش و تجهیز نظامیان افغانستان و بقیه را در بخش های عملیات های احتمالی علیه دهشت افگنان، حمایت نیروهای ائتلاف و تکمیل روند انتقال در کشور اختصاص داده است.

در همین حال، وزارت خارجه آمریکا برای برآورده شدن تعهدات این کشور در برابر افغانستان و پاکستان، خواستار سه اعشاریه چهار میلیارد دالر شده است که افزایش قابل ملاحظه ای را نسبت به سال های پیشین نشان می دهد. در سال مالی ۲۰۱۵ در عین بخش ها، دو اعشاریه پنج میلیارد دالر و در سال مالی ۲۰۱۶ دو اعشاریه سه میلیارد دالر تقاضا شده بود. این بار از جمله سه اعشاریه چهار میلیارد دالری که برای فعالیت های وابسته به وزارت آمریکا در افغانستان و پاکستان تقاضا شده است، دو نیم میلیارد دالر آن به منظور بهبود امنیت و پایدار نگهداشتن دستاورد های بیش از یک دهه گذشته در افغانستان مصرف خواهد شد.