وزارت تجارت و صنایع برای صادرات قالین افغانستان به بیرون از کشور، تفاهمنامه ای را با یک شرکت هوایی ترکی امضا کرد. قالین صنعت دیرینه ی مردم افغانستان است. کارشناسان اقتصادی بعد از سکتور زراعت قالین را دومین سکتور مهم برای افغانستان عنوان کرده اند. نبود جای مناسب برای نگهداری و عدم امکانات برای […]

 

وزارت تجارت و صنایع برای صادرات قالین افغانستان به بیرون از کشور، تفاهمنامه ای را با یک شرکت هوایی ترکی امضا کرد.

قالین صنعت دیرینه ی مردم افغانستان است. کارشناسان اقتصادی بعد از سکتور زراعت قالین را دومین سکتور مهم برای افغانستان عنوان کرده اند. نبود جای مناسب برای نگهداری و عدم امکانات برای شستشوی قالین سبب شده است که قالین افغانستان نخست به پاکستان برده شود و سپس این کشور، آن را به نام خود صادر کند.

همایون رسا وزیر تجارت و صنایع می گوید که با امضای تفاهمنامه دربخش صادرت قالین بایک شرکت هوایی ترکی بسیاری از مشکل ها حل خواهد شد. به گفته وزیر تجارت، بر مبنای این تفاهمنامه افغانستان می تواند با هزینه کم در دوصد نقطه ی جهان صادرات قالین داشته باشد.

آقای رسا همچنان از افزایش میزان صادرات قالین طی سال جاری خبر می دهد.

درهمین حال شماری از نهاد های بین المللی که در بخش صادرات قالین فعالیت دارند می گویند که صادرات قالین در گذشته ها بیشتر بود، اما در یک دهه گذشته صادرات آن کاهش یافته است.

این درحالیست که همواره صادرکنندگان قالین از بازار های مناسب فروش و از عدم حمایت حکومت شکایت داشته اند.