وزارت اقتصاد گزارش تازه‎ای را در مورد چگونگی توسعه‌ای ولایت ها ارایه کرد. عبدالستار مراد وزیر اقتصاد می‎گوید که در این گزارش مشکلات موجود در بخش هایی مختلف در سطح ولایت ها شناسایی شده و با رسیدگی به این مشکل ها زمینه بهتر زندگی به باشندگان این ولایت ها فراهم خواهد شد. وزارت اقتصاد سومین […]

وزارت اقتصاد گزارش تازهای را در مورد چگونگی توسعه‌ای ولایت ها ارایه کرد. عبدالستار مراد وزیر اقتصاد میگوید که در این گزارش مشکلات موجود در بخش هایی مختلف در سطح ولایت ها شناسایی شده و با رسیدگی به این مشکل ها زمینه بهتر زندگی به باشندگان این ولایت ها فراهم خواهد شد.

وزارت اقتصاد سومین گزارش خود در مورد چگونگی توسعه‎ای ولایت ها را ارایه کرد. این گزارش به چگونگی وضعیت ولایت ها در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ میلادی پرداخته است. هدف از تهیه این گزارش، مقایسه سطح دسترسی به توسعه میان ولایت های مختلف، شناسایی ولایت های کمتر توسعه یافته و دریافت چالش ها فراراه رسیدن به رشد و توسعه‎ای پایدار به سطح ولایت ها گفته شده است.

عبدالستار مراد وزیر اقتصاد می‎گوید که در این گزارش فقر، صحت، مهاجرت، معارف، زراعت و ده ها موارد دیگر به بررسی گرفته شده است تا زمینه بهتر دسترسی شهروندان به توسعه مساعد شود.

در همین حال، «نگوا» سرپرست بانک جهانی در افغانستان می‎گوید که این کشور در بخش هایی مختلف پیشرفت های قابل ملاحظه‎ای داشته است، اما نیاز است که برای پیشرفت آن بیشتر توجه شود.

آقای نگوا می‎افزاید: “تهیه هم‎چو گزارش ها می‎تواند در کاهش فقر، رشد و توسعه افغانستان کمک کند. افغانستان با آنکه در بخش های مختلف پیشرفت داشته است، اما هنوز هم نیازمند کمک های جهانی است و بانک جهانی از بهر کاهش فقر در این کشور به کمک هایش ادامه خواهد داد.”

در این گزارش، وضعیت رفاه عامه به سطح ولایت ها نیز به بررسی گرفته شده است. این در حالیست که هنوز هم بیشتر از ۴۰ درصد مردم افغانستان زیر خط فقر زندگی می‎کنند.