اداره حمایت از سرمایه گزاری یا آیسا می گوید که نبود مارکیت برای فروش محصولات داخلی سبب کاهش رشد اقتصادی کشور شده است. مرکز ابتکار در کسب و کار (روز دو شنبه ۳۰حمل/فروردین) ازسوی اداره حمایت از سرمایه گزاری و اتاق تجارت و صنایع افتتاح شد. مسوولان اداره حمایت از سرمایه گزاری هدف از ایجاد […]

اداره حمایت از سرمایه گزاری یا آیسا می گوید که نبود مارکیت برای فروش محصولات داخلی سبب کاهش رشد اقتصادی کشور شده است. مرکز ابتکار در کسب و کار (روز دو شنبه ۳۰حمل/فروردین) ازسوی اداره حمایت از سرمایه گزاری و اتاق تجارت و صنایع افتتاح شد. مسوولان اداره حمایت از سرمایه گزاری هدف از ایجاد این مرکز را چگونگی رشد اقتصادی و حمایت از تولیدات داخلی عنوان می کنند. قربان حقجو رییس اداره حمایت ازسرمایه گزاری یا آیسا می گوید که پنج صد میلیون افغانی در این مرکز از سوی این اداره سرمایه گزاری شده است. آقای حقجو با حمایت از تولیدات داخلی می گوید که نبود بازار برای فروش محصولات داخلی سبب شده است تا رشد اقتصادی کشور کاهش پیدا کند.

در همین حال آذرخش حافظی رییس روابط بین المللی اتاق تجارت و صنایع می گوید که حکومت از تولیدات داخلی کشور چندان حمایت نمی کند. آقای حافظی می افزاید که ۱۰۲۴ کارخانه داخلی از اثر کم توجهی حکومت در آستانه سقوط قرار دارد. مسوولان آیسا نبود امنیت را نیز سبب کاهش رشد اقتصادی کشور می داند.