شماری از حقوق دانان مدغم شدن اداره حمایت از سرمایه گزاری یا آیسا را با وزارت تجارات خلاف قانون می دانند. به باور این حقوق دانان، مدغم کردن این اداره از صلاحیت رییس نه، بل از صلاحیت های شورای ملی است. سازمان ملی نخبگان افغانستان برنامه ی آگاهی دهی را در مورد مصوونیت شغلی کارمندان […]

شماری از حقوق دانان مدغم شدن اداره حمایت از سرمایه گزاری یا آیسا را با وزارت تجارات خلاف قانون می دانند. به باور این حقوق دانان، مدغم کردن این اداره از صلاحیت رییس نه، بل از صلاحیت های شورای ملی است.

سازمان ملی نخبگان افغانستان برنامه ی آگاهی دهی را در مورد مصوونیت شغلی کارمندان دولتی و خصوصی راه اندازی کرده است. حسام الدین تالقانی رییس این سازمان می گوید که مصوونیت شغلی نقش اساسی در راستای تامین صلح و ثبات در کشور دارد. آقای تالقانی می افزاید که آگاه نبودن کارمندان از حقوق شان سبب عدم مصوونیت شغلی می شود.

به گفته رییس سازمان ملی نخبه گان افغانستان، با مدغم شدن اداره حمایت از سرمایه گزاری با وزارت تجارت، قانون اساسی کشور نقض شده است. آقای تالقانی تاکید می کند که مدغم کردن این گونه اداره ها از صلاحیت های شورای ملی است نه از صلاحیت های رییس جمهوری.

بااین حال، معروف قادری رییس اتحادیه کارگران افغانستان مدغم شدن اداره حمایت از سرمایه گزاری را به زیان اقتصاد کشور می داند و می گوید که با ادغام این اداره صدهای تن در کشور بیکار خواهند شد.

این در حالیست که رییس جمهور غنی در نشست شورای عالی اقتصادی فیصله کرد که اداره حمایت از سرمایه گزاری با وزارت تجارت مدغم شود. این تصمیم رییس جمهوری با واکنش رییس این اداره مواجه شده است. قربان حقجو روز چهارشنبه گفت که رییس جمهور غنی بدون مشوره با وی، تصمیم بر ادغام اداره آیسا گرفته است.