مسوولان وزارت اقتصاد می گویند که در کنار نبود امنیت، نبود انرژی از چالش هایی است که زمینه سرمایه گزاری در کشور را کاهش داده است. در همین حال، مسوولان وزارت انرژی و آب می گویند که حکومت تلاش دارد تا به تمام کشور برق رسانی کند. ششمین دور نشست رییسان ولایتی شرکت برشنا به […]

مسوولان وزارت اقتصاد می گویند که در کنار نبود امنیت، نبود انرژی از چالش هایی است که زمینه سرمایه گزاری در کشور را کاهش داده است. در همین حال، مسوولان وزارت انرژی و آب می گویند که حکومت تلاش دارد تا به تمام کشور برق رسانی کند.

ششمین دور نشست رییسان ولایتی شرکت برشنا به هدف ارایه خدمات بهتر انرژی برای شهروندان کشور، برای دو روز در کابل برگزار شده است. در این نشست شماری از مسوولان حکومتی نیز اشتراک کرده اند. عبدالستار مراد وزیر اقتصاد که در این همایش شرکت کرده است می گوید که در حال حاضر به دلیل نبود انرژی در بسیاری از مناطق کشور، سطح سرمایه گزاری در این مناطق رو به کاهش است. به گفته آقای مراد، نبود انرژی در برخی از مناطق باعث شده است تا هشتاد میلیارد دالر از سرمایه های افغانستان در بیرون از کشور سرمایه گزاری شود.

در همین حال امان الله غالب معاون وزارت انرژی و آب می گوید که حکومت متعهد است تا به تمام مناطق کشور برق رسانی کند. آقای غالب باتوجه به اعتراض شماری ازشهروندان کشور در پیوند به تغییر مسیر پروژه برق وارداتی ترکمنستان، از آنها می خواهد که به پروژه های توسعه‎ای رنگ قومی ندهند.

از سویی هم مسوولان شرکت برشنا با تاکید بر مبارزه جدی علیه فساد در بخش انرژی می گویند که شماری از شهروندان کشور پول صرفیه برق شان را به موقع پرداخت نمی کنند.

درحالی مسوولان وزارت انرژی و آب در برق رسانی به تمام مناطق کشور تاکید می کنند که شماری از شهروندان کشور از افزایش قیمت صرفیه برق انتقاد دارند.