قرار است کار بزرگترین پروژه ساخت و ساز مسکن به زودی در کابل آغاز شود. این پروژه به همکاری مالی چین عملی می شود. سید سعادت منصور نادری وزیر شهرسازی و مسکن و سفیر چین مقیم کابل روز (پنچشنبه ۲۶حوت/اسفند) تفاهمنامه پنج صد میلیون یوان چینی را که معادل حدود هشتاد میلیون دالر می ‌شود […]

قرار است کار بزرگترین پروژه ساخت و ساز مسکن به زودی در کابل آغاز شود. این پروژه به همکاری مالی چین عملی می شود.

سید سعادت منصور نادری وزیر شهرسازی و مسکن و سفیر چین مقیم کابل روز (پنچشنبه ۲۶حوت/اسفند) تفاهمنامه پنج صد میلیون یوان چینی را که معادل حدود هشتاد میلیون دالر می ‌شود امضا کردند. بر اساس این تفاهمنامه قرار است کشور چین ده هزار واحد مسکونی در کابل اعمار نماید.

وزیر شهرسازی و مسکن افغانستان می گوید که این پول در فاز اول بزرگترین پروژه مسکن افغانستان سرمایه ‌گذاری می‌ شود. به گفته آقای نادری، با این پول حدود یک هزار و چهارصد باب واحد مسکونی اعمار خواهد شد.

وزیر شهرسازی و مسکن می افزاید که پس از تکمیل شدن روند تدارکات، قرار است که قرارداد این پروژه امضا شود و ممکن تا دو ماه آینده کار عملی در ساحه آغاز گردد و تا دو سال آینده به پایه اکمال برسد.

در همین حال، یو جینگ، سفیر چین مقیم کابل، می گوید که کشورش به تعهداتی که در قبال افغانستان دارد، عمل خواهد کرد.

وزیر شهرسازی و مسکن تاکید می کند که در دو سال گذشته، این وزارت حدود هفده هزار واحد مسکونی را اعمار یا تحت کار قرار داده است.