کار بازسازی قصر تاریخی دارالامان با حضور رییس جمهوری کشور و رییس اجرایی حکومت آغاز شد. رییس جمهور غنی می گوید که هزینه باز سازی این قصر از امکانات داخلی فراهم می شود. قصر دارالامان در زمان سلطنت امان الله خان ساخته شده است. این قصر دارای ۱۵۰ اتاق کوچک و بزرگ است، اما جنگ […]

کار بازسازی قصر تاریخی دارالامان با حضور رییس جمهوری کشور و رییس اجرایی حکومت آغاز شد. رییس جمهور غنی می گوید که هزینه باز سازی این قصر از امکانات داخلی فراهم می شود.

قصر دارالامان در زمان سلطنت امان الله خان ساخته شده است. این قصر دارای ۱۵۰ اتاق کوچک و بزرگ است، اما جنگ های تحمیلی در چهاردهه اخیر این قصر را به ویرانه مبدل کرده است. با این همه، کار بازسازی این قصر تاریخی روز (دوشنبه ۱۰جوزا/خرداد) با حضور رییس جمهوری کشور و رییس اجرایی حکومت آغاز شد. محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور با تاکید بر این که باز سازی قصر دارالامان خواست ملی است می گوید که هزینه باز سازی این قصر از امکانات داخلی فراهم می شود.

قرار است روند باز سازی قصر دارالامان در میان سه تا پنج سال تکمیل شود. هزینه این قصر بیش از شانزده میلیون دالر تخمین شده است. در همین حال داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت با تاکید بر اراده قاطع حکومت برای بازسازی قصر های تاریخی کشور می گوید که با باز سازی قصر دارالامان، شکوه شهر کابل باز خواهد گشت.

این در حالیست که کمیسیون عالی توسعه شهری روز دوشنبه به کارش آغاز کرد و نخستین جلسه اش را با اشتراک رییس جمهور و رییس اجرایی در قصر دارالامان برگزار کرد.