آمریکا کمک به آوارگان فلسطینی را کاملا قطع کرد. وزارت خارجه آمریکا، روز جمعه ضمن اعلام این خبر، آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک را ناکارا خواند. یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه امروز خود گفته است دولت آمریکا “به دقت این مورد را بازبینی” کرد و […]

آمریکا کمک به آوارگان فلسطینی را کاملا قطع کرد. وزارت خارجه آمریکا، روز جمعه ضمن اعلام این خبر، آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک را ناکارا خواند.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه امروز خود گفته است دولت آمریکا “به دقت این مورد را بازبینی” کرد و بر همین اساس تصمیم گرفته دیگر کمک مالی به این آژانس سازمان ملل متحد نکند. با این حال یک سخنگوی محمود عباس، رئیس تشکیلات فلسطینیان این تصمیم آمریکا را “توهینی وقیح به مردم فلسطین و نقض قطعنامه های سازمان ملل متحد” خوانده است. پس از اعلام این تصمیم از سوی آمریکا، کریس گانس، سخنگوی آژانس امداد و اقدام سازمان ملل‌ متحد در امور آوارگان فلسطینی ضمن ابراز تاسف از قطع کمک های آمریکا، ادعای وزارت خارجه این کشور مبنی بر ناکارآمدی این آژانس را رد کرده و گفته است برنامه های آموزشی، بهداشتی و اجتماعی این آژانس بارها از سوی ناظران، کشورهای حامی و کشورهای منطقه ستایش شده و “مورد الگوبرداری” قرار گرفته است. این سخنگوی سازمان ملل متحد همچنین گفته است تعداد حامیان مالی این آژانس در یک سال گذشته بیشتر شده و کشورهایی از منطقه خلیج فارس و آسیا کمک های مالی خود به برنامه های این آژانس را افزایش داده اند.