وزارت خارجه آمریکا می گوید به دستور دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا یکصد میلیون دالر از کمک های اقتصادی به غزه و کرانه باختری را متوقف کرده است. چند ماه پیش هم آمریکا شصت و پنج میلیون دالر از کمک خود به دفتر امدادی سازمان ملل به فلسطینیان را قطع کرده بود. یک مقام وزارت […]

وزارت خارجه آمریکا می گوید به دستور دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا یکصد میلیون دالر از کمک های اقتصادی به غزه و کرانه باختری را متوقف کرده است.

چند ماه پیش هم آمریکا شصت و پنج میلیون دالر از کمک خود به دفتر امدادی سازمان ملل به فلسطینیان را قطع کرده بود. یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفته این تصمیم با درنظرداشت منافع ملی آمریکا اتخاذ شده است. روابط میان واشنگتن و فلسطینیان از زمان ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید رو به سردی گذاشت و به ویژه بعد از آن که رئیس جمهوری آمریکا دستور انتقال سفارت کشورش به بیت المقدس را صادر کرد دو طرف وارد جدال های علنی شدند. در پی تاکید دوباره آقای ترامپ بر به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل، تشکیلات فلسطینیان اعلام کرد که دیگر آمریکا را به عنوان میانجی مذاکرات صلح خاورمیانه به رسمیت نمی شناسد و روابط خود با واشنگتن در این زمینه را به تعلیق درآورد.