در ادامه نگرانی‌ها از اوضاع فاجعه‌بار بشری در غزه، آژانس امداد و کاریابی برای آوارگان فلسطین اعلام کرده‎است که درخواست‌های این نهاد برای ارسال کمک‌های غذایی به شمال غزه از سوی رژیم اسرائیل رد شده‌است. رسانه‌های فلسطین گزارش داده‌اند که در حال حاضر بیشتر از ۲.۳ میلیون تن در غزه از گرسنگی رنج می‌برند و […]

در ادامه نگرانی‌ها از اوضاع فاجعه‌بار بشری در غزه، آژانس امداد و کاریابی برای آوارگان فلسطین اعلام کرده‎است که درخواست‌های این نهاد برای ارسال کمک‌های غذایی به شمال غزه از سوی رژیم اسرائیل رد شده‌است.

رسانه‌های فلسطین گزارش داده‌اند که در حال حاضر بیشتر از ۲.۳ میلیون تن در غزه از گرسنگی رنج می‌برند و برخی دچار قحطی شده‌اند. بر اساس گزارش‌ها، بیماری‌های عفونی به‌سرعت گسترش یافته و دست‌رسی به مراقبت‌های صحی بسیار اندک است؛ زیرا از ۳۴ شفاخانه در غزه تنها ۱۳ شفاخانه به‌گونه‌ بسیار جزئی و محدود فعالیت دارند.

در همین حال، فیلیپ لازارینی کمیسر آژانس امداد و کاریابی برای آوارگان فلسطین (آنروا) می‌گوید که درخواست‌های این نهاد برای ارسال کمک‌های غذایی به شمال غزه از سوی رژیم اسرائیل رد شده‌است: «آخرین باری که توانستیم به شمال نوار غزه کمک‌های غذایی بفرستیم در ۲۳ فبروری بوده‌است. اگر اراده واقعی سیاسی وجود داشته باشد هنوز امکان دارد که از وقوع قحطی در غزه جلوگیری کرد. درخواست‌های ما برای فرستادن کمک‌های غذایی به شمال غزه رد شد و گوش شنوایی برای آن نیست».

در همین حال، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل می‌گوید که دست‌یابی به توافق با حماس درباره مبادله اسیران ممکن است اندکی حمله به رفح را به تأخیر اندازد. وی هشدار داد که اگر به توافق نرسند به این شهر حمله خواهند کرد. رفح منطقه‌ای از غزه است که در آن حدود ۱.۵ میلیون آواره‌ فلسطینی از ترس حملات رژیم اسرائیل پناه گرفته‌اند: «نمی‌دانم درباره گروگان‌ها به توافق می‌رسیم یا نه ولی اگر حماس از خواسته‌های غیرواقعی خود دست بردارد، ممکن است توافقی حاصل شود. پس از آغاز عملیات در رفح، عملیات نظامی ما در نوار غزه ظرف چند هفته به پایان می‌رسد. اگر در مورد گروگان‌ها به توافق برسیم، عملیات رفح اندکی به تأخیر می‌افتد و اگر به توافق نرسیم، در رفح اقدام خواهیم کرد».

این در حالی‌است که مقام‌های صحی غزه اعلام کرده‌اند که شمار تلفات فلسطینی‌ها از آغاز حملات رژیم اسرائیل به غزه تا اکنون به ۲۹ هزار و ۶۹۲ تن رسیده‌است. براساس گزارش‌ها، دو سوم از قربانیان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. طبق آمار مقام‌های صحی غزه، شمار زخمیان حملات رژیم اسرائیل نیز به ۶۹ هزار و ۸۷۹ تن رسیده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv