محمدالضیف ابوخالد فرمانده شاخه نظامی جنبش حماس از کشورهای اسلامی و عربی خواست که در آزاد سازی مسجدالاقصی به این جنبش کمک کنند. وی خطاب به این کشورها گفته که به سمت فلسطین حرکت کنند و نگذارید افتخار جهاد و مشارکت در آزادسازی مسجد‌الاقصی از آنان سلب شود. در یک‌صدوهفتاد‌و‌چهارمین روز از عملیات طوفان‌الاقصی، نیروهای […]

محمدالضیف ابوخالد فرمانده شاخه نظامی جنبش حماس از کشورهای اسلامی و عربی خواست که در آزاد سازی مسجدالاقصی به این جنبش کمک کنند. وی خطاب به این کشورها گفته که به سمت فلسطین حرکت کنند و نگذارید افتخار جهاد و مشارکت در آزادسازی مسجد‌الاقصی از آنان سلب شود.

در یک‌صدوهفتاد‌و‌چهارمین روز از عملیات طوفان‌الاقصی، نیروهای رژیم اسرائیل بر مناطق مختلف از نوار غزه حمله کردند. وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرده‌است که شمار تلفات تهاجم رژیم اسرائیل به غزه از هفتم اکتبر تاکنون به بیش از ۳۲ هزار شهید و نزدیک به ۷۵ هزار زخمی افزایش یافته‌است. این وزارت گفته که پیکر‌های شماری از شهدا هنوز زیر آوار است و کارمندان امدادی امکان بیرون آوردن آنانرا ندارند.

در همین حال، محمدالضیف ابوخالد فرمانده شاخه نظامی جنبش حماس از کشورهای اسلامی و عربی خواست که به سمت فلسطین حرکت کنند و نگذارید افتخار جهاد و مشارکت در آزادسازی مسجد‌الاقصی از آنان سلب شود:«ای برادران ما در اردن، لبنان، مصر و الجزایر و مغرب عربی و همچنین در پاکستان، مالزیا، و اندونزیا و در جای جای کشور‌های اسلامی و عربی، همین حالا به سمت فلسطین حرکت کنید، و آنرا به فردا موکول نکنید، و اجازه ندهید مرزها، نظام‌ها و محدودیت‌ها، افتخار جهاد و مشارکت در آزادسازی مسجدالاقصی را از شما سلب کند و با مال و جانتان در راه خدا جهاد کنید که اگر بدانید این مایه خیر برای شما خواهد بود».

در همین حال، یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن می‌گوید که نیروهای این کشور، شش عملیات جدید در دریای سرخ اجرا کردند. سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن می‌گوید که این عملیات در حمایت از مردم فلسطین صورت گرفته‌است. به گفته‌ی وی، نیرو‌های مسلح یمن در سه روز گذشته، شش عملیات موشکی و پهپادی اجرا کردند: «نیرو‌های دریایی و موشکی یمن، چهار عملیات مشترک علیه چهار کشتی امریکایی و انگلیسی در خلیج عدن و دریای سرخ اجرا کردند. دو کشتی مرسک ساراتوجا (MAERSK SARATOGA) و دیترویت (APL DETROIT) در خلیج عدن و دریای سرخ هدف قرار گرفتند. کشتی انگلیسی هووانگ پی یو (HUANG PU) ) در دریای سرخ و کشتی پرتی لیدی (PRETTY LADY) در زمان حرکت به سوی بنادر فلسطین اشغالی هدف قرار گرفتند. نیروی پهپادی یمن هم دو عملیات علیه دو ناوشکن امریکایی در دریای سرخ اجرا کرد».

این در حالیست که حامیان فلسطین در اردن، مغرب و کرانه باختری دست به اعتراض گسترده زدند. اعتراض کنندگان حملات هوایی رژیم اسرائیل بر نوار غزه را جنایت ضد بشری خواند و خواستار متوقف شدن جنگ، تأمین آتش‌بس و ورود کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه شدند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv