نماینده جهاد اسلامی فلسطین، توقف جنگ و عقب‌نشینی نظامیان رژیم اسرائیل از غزه را پیش‌شرط مذاکرات دانست .او در پیوند به تخریب تاسیسات زیربنایی از سوی رژیم اسرائیل گفت که این اقدامات رژیم صهیونیستی بخشی از عملیات کوچ اجباری است. در یک‌صدوپنجاه‌وسومین روز از طوفان‌الاقصی، بامداد روز (پنجشنبه ۱۷ حوت) نیروهای رژیم اسرائیل به منازل […]

نماینده جهاد اسلامی فلسطین، توقف جنگ و عقب‌نشینی نظامیان رژیم اسرائیل از غزه را پیش‌شرط مذاکرات دانست .او در پیوند به تخریب تاسیسات زیربنایی از سوی رژیم اسرائیل گفت که این اقدامات رژیم صهیونیستی بخشی از عملیات کوچ اجباری است.

در یک‌صدوپنجاه‌وسومین روز از طوفان‌الاقصی، بامداد روز (پنجشنبه ۱۷ حوت) نیروهای رژیم اسرائیل به منازل مسکونی فلسطینی‌ها در اردوگاه النصیرات و دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه حمله کردند که درپی آن، هفده تن دیگر از فلسطینیان شهید و چندین تن دیگر مفقود شده‌اند. در حمله هوایی این رژیم به شمال نوار غزه نیز چندین تن از جمله کودکان شهید شدند. همچنین نظامیان این رژیم به منازلی در شهر طوباس در کرانه باختری یورش بردند که در پی آن تیراندازی و درگیری‌هایی میان مقاومت فلسطین با نظامیان این رژیم درگرفت.

در همین حال، ناصر ابو شریف نماینده جهاد اسلامی در تهران گفت که توقف جنگ و عقب‌نشینی نظامیان صهیونیست از غزه پیش‌شرط مذاکرات است: «شرط‌ها و مواضع مقاومت روشن و شفاف و عادلانه است. اولین شرط توقف جنگ در نوار غزه است و پس از آن کمک‌های بشردوستانه باید به نوار غزه وارد شود. شرایط انسانی در نوار غزه بسیار سخت و دشوار شده‌است. همچنین باید نظامیان اسرائیلی از نوار غزه به‌طور کامل عقب‌نشینی کنند و خارج شوند و پس از آن مذاکرات درباره اسیران صورت خواهد گرفت. شاید مذاکراتی درباره جدول عقب‌نشینی نظامیان صهیونیست نیز باشد، اما این مواردی که ذکر شد مسائل اساسی و اصلی است».

نماینده جهاد اسلامی فلسطین افزود که رژیم صهیونیستی تخریب تاسیسات زیربنایی را به‌عنوان سلاح استفاده می‌کند. او گفت که این اقدامات رژیم صهیونیستی بخشی از عملیات کوچ اجباری است: «قطع آب و ممانعت از رسیدن مواد غذایی و دارو و هدف قرار دادن و از بین بردن هر نوع مایحتاج زندگی در نوار غزه و ریختن بیش از ده‌ها هزار بمب بر سر مردم در نوار غزه که بخشی از این بمب‌ها از سلاح ممنوعه در سطح بین‌الملل بوده است از آن جمله است. تخریب زمین‌ها و تخریب آب‌های نوار غزه حتی تخریب دریا در نوار غزه دلیلی بر جنایت‌هایی است که اسرائیل در نوار غزه مرتکب می‌شود؛ تا دیگر نوار غزه مناسب زندگی برای کسی نباشد. این اقدامات رژیم صهیونیستی بخشی از عملیات کوچ اجباری است که علیه ملت فلسطین به کار گرفته‌است. همچنین جنایتی ضد بشریت است».

ناصر ابو شریف هشدار داد که محدودیت‌ها رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان کرانه باختری و شهرهای اشغالی قدس؛ و هرگونه ممانعت از ورود به مسجدالاقصی عامل برای انفجار در کرانه باختری خواهد بود: «ماه مبارک رمضان مهم است کرانه باختری می‌تواند در این ماه منفجر شود، زیرا محدودیت‌های زیادی برای فلسطینیان در کرانه باختری و قدس و زمین‌های اشغال شده در سال ۱۹۴۸ ایجاد شده‌است. هر گونه ممانعت از ورود فلسطینیان به مسجد‌الاقصی می‌تواند به انفجار کرانه باختری و زمین‌های اشغال‌شده در سال ۱۹۴۸ منجر شود؛ و این مسائل پیامد‌های زیادی بر یاری رساندن نوار غزه ضد رژیم صهیونیستی دارد».

این همه درحالیست که حدود پنج ماه از تجاوز رژیم اسرائیل بر غزه می‌گذرد و این تجاوز با وجود محکومیت‌های گسترده‌ای بین‌المللی کماکان ادامه دارد. بنا بر آمارها، قربانی اصلی این تجاوز زنان و کودکان اند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv