ابوعبیده سخنگوی شاخه نظامی جنبش حماس بار دیگر بر مبارزه جدی علیه رژیم اسرائیل تأکید کرد و گفت که رزمندگان حماس به درگیری و مقابله با دشمن در همه محور‌ها ادامه می‌دهند. وزارت صحت فلسطین، در سی‌‌وچهارمین روز از عملیات «طوفان‌الاقصی»، جدیدترین آمار از قربانیان حملات رژیم اسرئیل بر نوار غزه را اعلام کرد. بر […]

ابوعبیده سخنگوی شاخه نظامی جنبش حماس بار دیگر بر مبارزه جدی علیه رژیم اسرائیل تأکید کرد و گفت که رزمندگان حماس به درگیری و مقابله با دشمن در همه محور‌ها ادامه می‌دهند.

وزارت صحت فلسطین، در سی‌‌وچهارمین روز از عملیات «طوفان‌الاقصی»، جدیدترین آمار از قربانیان حملات رژیم اسرئیل بر نوار غزه را اعلام کرد. بر اساس این گزارش، شمار شهدای جنگ غزه، به ده هزار و ۵۹۶ تن رسید که چهار هزار و ۳۲۴  تن از آن‌ها کودک و دو هزار و ۸۲۳ تن آن‌ها زن هستند. همچنین ۲۶ هزار شهروند فلسطینی زخمی شده‌اند.

در همین حال، ابوعبیده سخنگوی شاخه نظامی جنبش حماس می‌گوید که مقاومت‌گران فلسطین در تمام محورها علیه نیروی رژیم اسرائیل می‌جنگند و اجازه نخواهد داد تا این نیروها وارد غزه شوند:رزمندگان ما به درگیری و مقابله با دشمن در همه محور‌ها ادامه می‌دهند. ۱۳۶ دستگاه خودروی نظامی رژیم صهیونیستی را به‌طور کامل یا جزئی منهدم کردیم. برای دشمن و تانک‌های آن کمین می‌گذاریم و با نیرو‌های تکاور و رزمندگان خود، نیرو‌های دشمن را دور و به آن‌ها ضربه می‌زنیم″.

وی تأکید می‌کند که تنها مسیر برای آزادی اسیران، تبادل اسیران به صورت کامل یا جزئی است: تنها مسیر برای آزادی اسیران، تبادل اسیران به‌صورت کامل یا جزئی است. دشمن است که در راه همه تلاش‌ها برای آزادی گروگان‌ها و شهروندان خارجی کارشکنی می‌کند و جان آن‌ها را به خطر می‌اندازد″.

در عین حال، امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دایم ایران در سازمان ملل متحد در نشست کمیته ویژه سیاسی و استعمارزدایی مجمع عمومی سازمان ملل با موضوع «رویه‌ها و شهرک‌سازی‌های اسرائیل مؤثر بر حقوق مردم فلسطین و سایر اعراب مناطق اشغالی» با اشاره به وخامت اوضاع انسانی در غزه، بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری در این منطقه تأکید کرد:وضعیت وخیم غزه، دست‌یابی به آتش‌بس را به‌عنوان یک اولویت و اقدام فوری و همه‌جانبه برای تسهیل بازسازی این منطقه ضروری کرده‌است. این به‌منزله نقض آشکار قوانین بین‌المللی است. این رژیم به‌منظور وادار ساختن فلسطینیان به ترک وطن خود، به وضع مقررات، سیاست‌ها و شیوه‌های خودساخته ادامه می‌دهد″.

همچنان واسیلی نبنزیا، نماینده دایم روسیه در سازمان ملل در گفتگو با خبرنگاران به آتش‌بس فوری در غزه تأکید کرد و گفت که در حال‌ حاضر بحث‌های در مورد آینده نوار غزه بی‌مورد است: ″اکنون زمان بحث درباره آنچه در غزه رخ خواهد داد و نحوه اداره آن نیست. اکنون زمان آتش‌بس و محافظت از غیرنظامیانی است که به‌طور دسته‌جمعی کشته می‌شوند.″

این در حالیست که وزارت امور خارجه روسیه طی بیانیه‌ای از طرف‌های درگیر جنگ خواست که جنگ را متوقف کنند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv