سخنگوی شاخه نظامی حماس اعلام کرد که نیروهای این جنبش با روحیه بلند علیه نیروهای رژیم اسرائیل می‌جنگند. سخنگوی شاخه نظامی حماس تأکید کرد که در روزهای اخیر ده‌ها نظامی این رژیم در غزه کشته‌ و زخمی شده‌اند. در یک‌صدوبیست‌ودومین روز از عملیات طوفان الأقصی،هواپیماهای رژیم اسرائیل بامداد امروز (دوشنبه، ۱۶ دلو) چند منطقه مسکونی […]

سخنگوی شاخه نظامی حماس اعلام کرد که نیروهای این جنبش با روحیه بلند علیه نیروهای رژیم اسرائیل می‌جنگند. سخنگوی شاخه نظامی حماس تأکید کرد که در روزهای اخیر ده‌ها نظامی این رژیم در غزه کشته‌ و زخمی شده‌اند.

در یک‌صدوبیست‌ودومین روز از عملیات طوفان الأقصی،هواپیماهای رژیم اسرائیل بامداد امروز (دوشنبه، ۱۶ دلو) چند منطقه مسکونی و یک مسجد در دیرالبلح واقع در مرکز غزه را بمباران کردند. در پی این حملات ۳۰ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند و بیش از ۱۵ تن دیگر زخم برداشته‌اند.

درهمین حال، ابوعبیده سخنگوی شاخه نظامی حماس با تأکید بر مبارزه علیه نیروهای رژیم اسرائیل از کشته و زخمی شدن ده‌ها نظامی اسرائیل در روز‌های اخیر خبر داده‌است: «طی روز‌های گذشته توانستیم ۴۳ خودروی نظامی را به‌طور کامل یا جزئی منهدم کنیم. همچنین ۱۵ نظامی اسرائیلی را از فاصله صفر به هلاکت رساندیم، یک افسر و یک نظامی به ضرب گلوله تک‌تیراندازان از پا درآمدند و ده‌ها نظامی هم کشته یا زخمی شدند».

ابوعبیده همچنان می‌گوید که نیروهای حماس ۴ هواپیمای بدون سرنشین رژیم اسرائیل به کنترل خود در آوردند و تمام تجمعات نیروهای ارتش این رژیم را نیز با هاوان هدف قرار داده‌اند: «شماری از نظامیان دشمن را هم در ورودی یک تونل منفجر کردیم. مجاهدان ما همچنین ۴ هواپیمای بدون سرنشین اسرائیل را به کنترل خود درآورند و تجمعات نظامی اسرائیل را در تمام جبهه‌ها با حملات هاوان در هم کوبیدند. ما گروهی از نظامیان را که هم در داخل خانه‌ای در جنوب غربی غزه مخفی شده بودند، هدف قرار دادیم و آن‌ها را به هلاکت رسانده یا زخمی کردیم. در چند روز گذشته ۱۷ مأموریت نظامی مختلف را در جبهه‌های مختلف نبرد در نوار غزه انجام دادیم و نظامیان را هدف حملات راکتی، بمب و رگ‌بار سنگین قرار دادیم».

از سوی هم، اسپن بارت اید وزیر خارجه ناروی تأکید می‌کند که نباید در این شرایط با قطع کمک به آنروا، مردم فلسطین تنها گذاشته شوند. او از کشورهایی که کمک‌های مالی خود را به آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) تعلیق کرده‌اند، خواست تبعات اقدام خود را در نظر بگیرند: «اکنون زمان آن نیست که با تعلیق کمک‌های مالی به آنروا، مردم فلسطین تنها رها شوند. قطع کمک‌های مالی به آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطین (آنروا) اقدامی خطرناک است که جان صدها هزار تن را در خطر قرار می‌دهد».

این در حالیست که آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در مورد بحران غذایی و فاجعه‌ انسانی روزافزون در منطقه تحت محاصره و در معرض حملات رژیم اسرائیل هشدار داد. این نهاد سازمان ملل با اشاره به فاجعه بی‌سابقه‌ای که مردم غزه با آن مواجه اند، در حساب کاربری ایکس اعلام کرد ساکنان غزه مقابل چشم جهانیان با مرگ دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv