سخنگوی ارتش یمن می‌گوید که یک کشتی تجاری دیگر امریکایی که عازم بنادر فلسطین اشغالی بود را هدف قرار داده‌اند. وی باردیگر هشدار داد که ارتش یمن تا توقف جنگ علیه غزه، به حملات خود علیه کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند، ادامه خواهد داد. ارتش یمن پس از […]

سخنگوی ارتش یمن می‌گوید که یک کشتی تجاری دیگر امریکایی که عازم بنادر فلسطین اشغالی بود را هدف قرار داده‌اند. وی باردیگر هشدار داد که ارتش یمن تا توقف جنگ علیه غزه، به حملات خود علیه کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند، ادامه خواهد داد.

ارتش یمن پس از هدف قرار دادن ناوشکن امریکایی «یواس‌اس گریولی» در دریای سرخ از هدف قرار دادن یک کشتی تجاری دیگر امریکایی که عازم بنادر فلسطین اشغالی بود، خبر داده‌است. یحیی سریع سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد کشتی تجاری امریکایی در خلیج عدن را که در حال حرکت به سمت بنادر فلسطین اشغالی بود، هدف حمله چندین موشک قرار داده‌اند: «این عملیات ساعاتی پس از هدف قرار دادن ناوشکن امریکایی «یواس‌اس گریولی» در دریای سرخ انجام شده‌است. تا زمانی ‌که حملات هوایی رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین متوقف نشوند، کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند، هدف قرار خواهند گرفت».

درهمین حال، محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، تأکید کرد امریکا و بریتانیا، تلفات و خسارت خود از حملات نیرو‌های مسلح یمن را پنهان می‌کنند: «اکنون جنگ نامحدود بین یمن و ائتلاف امریکایی-انگلیسی رخ داده‌است. نیرو‌های مسلح ما همه نیرو‌های نظامی امریکا و انگلیس و نیز منافع آن‌ها را تا جایی که دست ما می‌رسد، هدف قرار می‌دهند. تهاجم امریکایی-انگلیسی به یمن موضوع جدیدی نیست و از سال ۲۰۰۵ به‌صورت غیرمستقیم آغاز شد، اما امروز این تهاجم به‌صورت مستقیم انجام می‌شود. علاوه بر این، امریکا و انگلیس، ماهیت تلفات و خسارت خود در حملات یمن را پنهان می‌کنند».

البخیتی در پاسخ به سوالی درباره تأثیر این حملات بر روند تهاجم به غزه، تأکید کرد که ارتش یمن از مردم فلسطین حمایت می‌کند و اجازه نخواهد داد که رژیم صهیونیستی بتواند اهدافش را در این منطقه محقق کند: «باید اهداف امریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی را که بازوی نظامی غرب به رهبری امریکاست، بشناسیم. هدف آن‌ها از نسل‌کشی احیای بازدارندگی است و تهدید می‌کنند آن‌چه در غزه رخ می‌دهد در دمشق و بیروت تکرار خواهد شد؛ بنابراین دخالت قوی یمن، ضربه‌ای به تحقق اهداف امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است و نتوانستند عرب‌ها را بترسانند».

وی در بخشی از سخنانش همچنان تأکید کرد که تصمیم توقف عملیات نظامی یمن در دریای سرخ، در تهران، مسکو و چین نیست؛ بلکه در غزه است: « زمانی‌ که قتل عام در غزه پایان یابد و اجازه ورود غذا و دارو و سوخت داده شود، در این صورت، عملیات نظامی خود علیه رژیم صهیونیستی را متوقف خواهیم کرد. به کشور‌های اروپایی و دیگر کشور‌ها توصیه می‌کنیم، در کنار امریکا و انگلیس، خود را درگیر نکنید؛ زیرا در این صورت نیرو‌های مسلح و منافع آن کشور، به هدفی برای نیرو‌های مسلح ما تبدیل خواهد شد».

این در حالی‌است که علی‌القحوم، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله می‌گوید که عملیات نیروهای مسلح تأکیدی بر توسعه و توانمندی نظامی و آمادگی برای دفاع از حاکمیت یمن است. وی افزود که تداوم این عملیات تأیید می‌کند که نیروهای مسلح یمن نمی‌توانند از معادله حمایت از غزه دست بکشد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv