شماری از کشورهای اسلامی خواستار تأمین آتش‌بس فوری در غزه در ماه رمضان شدند. سخنگوی وزارت خارجه پاکستان با محکوم کردن این حملات گفت که کشورش خواستار ارائه کمک‌های بهداشتی و بشردوستانه فوری به مردم غزه است. در یک‎صدوپنجاه‌وپنجمین روز از عملیات طوفان‌الاقصی، نیروهای رژیم اسرائیل بر مناطق از نوار غزه حمله کردند که درپی […]

شماری از کشورهای اسلامی خواستار تأمین آتش‌بس فوری در غزه در ماه رمضان شدند. سخنگوی وزارت خارجه پاکستان با محکوم کردن این حملات گفت که کشورش خواستار ارائه کمک‌های بهداشتی و بشردوستانه فوری به مردم غزه است.

در یک‎صدوپنجاه‌وپنجمین روز از عملیات طوفان‌الاقصی، نیروهای رژیم اسرائیل بر مناطق از نوار غزه حمله کردند که درپی آن تعداد دیگری از فلسطینیان شهید و زخمی شدند.

در همین حال، پاکستان خواستار آتش‌بس فوری در غزه همزمان با ماه مبارک رمضان و آزادی مسلمانان فلسطینی برای عبادت در مسجد الاقصی شد. ممتاز زهرا بلوچ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در یک نشست خبری گفت که پاکستان حملات رژیم اسراییل را باردیگر محکوم می‌کند: «ما وحشی‌گری‌های مداوم اسرائیل در نوار غزه را به‌شدت محکوم کرده و خواستار آتش‌بس فوری در ماه مبارک رمضان هستیم. فلسطینیان باید بر اساس حقوق آزادی مذهب به صورت آزادانه در مسجدالاقصی نماز خوانده به عبادت بپردازند. کشتار و قتل عام فلسطینیان توسط رژیم صهیونسیتی را محکوم می کنیم و خواستار ارائه کمک‌های بهداشتی و بشردوستانه فوری به مردم غزه هستیم. جامعه جهانی باید نقض آشکار حقوق بشر در غزه را متوقف کند».

از سوی هم، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان تأکید کرد مقاومت در لبنان به هیچ طرفی اجازه نخواهد داد که در قبال لبنان کوتاهی کند. هاشم صفی‌الدین در دیدار با کمیته‌های همبستگی اجتماعی در آستانه ماه مبارک رمضان، باردیگر تأکید کرد مقاومت به حمایت و پشتیبانی از غزه و دفاع از دستاورد‌های خود در سال‌های گذشته ادامه خواهد داد: «نبرد ما در لبنان، حمایت و پشتیبانی از غزه است. تا وقتی که این حمایت و پشتیبانی ادامه داشته باشد، این نبرد برای انجام وظایف ادامه خواهد داشت. نبرد ما در لبنان، دفاع از همه دستاورد‌های سابق مقاومت است.

این در حالی‌است که نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با کمیساریای اروپا در رام‌الله درباره اوضاع فاجعه بار غزه گفتگو و بر لزوم توقف جنگ و ورود کمک‌های انسان دوستانه کافی به منطقه غزه تأکید کرد. وی در این دیدار تأکید کدر که تلبیب از گرسنگی به عنوان سلاح راهبردی علیه فلسطینیان استفاده می‌کند. همچنان تظاهرات میلیونی مردم یمن در حمایت از مردم مظلوم غزه برگزار شده‌است. شرکت کنندگان این اعتراض گسترده خواستار توقف جنگ و تأمین‌آتش بس در غزه شدند.