اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس اوضاع انسانی در غزه را وحشت‌ناک و فاجعه‌بار خواند. این عضو جنبش حماس تأکید کرد با وجود ادعای رژیم ‌اسرائیل مبنی بر این‌که رفح امن است، آوارگان در رفح در معرض بمباران وحشیانه قرار گرفته و ده‌ها تن شهید شده‌اند. در همین حال، یک عضو جنبش انصارالله یمن، به […]

اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس اوضاع انسانی در غزه را وحشت‌ناک و فاجعه‌بار خواند. این عضو جنبش حماس تأکید کرد با وجود ادعای رژیم ‌اسرائیل مبنی بر این‌که رفح امن است، آوارگان در رفح در معرض بمباران وحشیانه قرار گرفته و ده‌ها تن شهید شده‌اند. در همین حال، یک عضو جنبش انصارالله یمن، به رژیم ‌اسرائیل، امریکا و بریتانیا هشدار داد که در حمایت از فلسطین به حملات خود علیه کشتی‌هایی که در حمایت رژیم ‌اسرائیل حرکت می‌کنند، ادامه خواهند داد.

تازه‌ترین حملات هوایی ارتش رژیم ‌اسرائیل علیه مناطق مسکونی و شهری در رفح در جنوب نوار غزه که به شهادت ده‌ها تن از شهروندان فلسطینی از جمله کودکان منجر شد، واکنش‌های جهانی را بر‌انگیخته‌است. به گزارش رسانه‌ها، منطقه رفح در حال حاضر میزبان بیش از یک میلیون آواره فلسطینی است.

وزارت امور خارجه ایران در واکنش به این حملات در باره پیامدهای خطرناک آن هشدار داد. وزارت خارجه افغانستان نیز طی پیام این حملات را محکوم کرده و خواستار توقف آن شده‌‎است.

در همین حال، اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس در واکنش به این حملات می‌گوید که آواره‌گان رفح در معرض بمباران وحشیانه رژیم ‌اسرائیل قرار دارند. آقای حمدان می‌گوید که باید حملات این رژیم بر غیرنظامیان در غزه متوقف شود: «باوجود ادعای اشغال‌گران مبنی بر اینکه رفح امن است، آواره‌گان در رفح در معرض بمباران وحشیانه قرار گرفته و ده‌ها نفر شهید شده‌اند».

این عضو جنبش حماس تأکید کرد که رژیم ‌اسرائیل در جنایت رفح زنان و کودکان بسیاری را به شهادت رسانده‌است. وی همچنان گفت که نهادهای جهانی به‌ویژه سازمان ملل متحد در جلوگیری از کشتار زنان و کودکان بی‌گناه فلسطین ناکام است: «ادامه این حملات وحشیانه بر خلاف ارزش‌های انسانی و اخلاقی صورت می‌گیرد. این تجاوزگری‌ها بر خلاف قطعنامه‌ها و تصمیم‌های سازمان ملل متحد صورت گرفته‌است. همه کسانی که در این باره سکوت اختیار کردند و درباره جرم‌انگاری این جنایت‌ها سکوت اختیار کردند در واقع بی‌مسئولیتی سیاسی و تاریخی را مرتکب می‌شوند و مسئول پیامدهای حقوقی و قانونی آن‌ها هستند که سبب از بین رفتن آن به وسیله گذر زمان نخواهد شد».

در همین حال، محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله به رژیم اسرائیل، امریکا و بریتانیا هشدار داد که یمنی‌ها در حمایت از فلسطین به حملات خود علیه کشتی‌های امریکا و رژیم ‌اسرائیل ادامه خواهند داد: «لازم است که اسرائیلی‌ها، امریکایی‌ها و انگلیسی‌ها این موضوع را درک کنند که ما درباره بالا گرفتن تنش‌ها و مقابله با آنان کاملا جدی و مصمم هستیم. ملت‌های کشور‌های عربی- اسلامی باید خودشان را در جایگاه فلسطینی‌ها قرار دهند و این‌که نظرات و دیدگاه آنان درباره کسانی از کمک و یاری رساندن به آنان چشم‌پوشی می‌کنند، چه گونه خواهد بود».

همچنان ملانی جولی وزیر خارجه کانادا حمله احتمالی زمینی رژیم ‌اسرائیل به رفح را ویرانگر خواند و خواستار آتش‌بس پایدار در نوار غزه شد: «بسیار نگران تحولات غزه از جمله در رفح هستم. عملیات در این منطقه برای فلسطینی‌ها و تمام کسانی که به‌دنبال پناه هستند، ویرانگر خواهد بود. درخواست دولت نتانیاهو از فلسطینی‌ها برای ترک منطقه، غیرقابل قبول است. زیرا آن‌ها جایی برای رفتن ندارد و به همین دلیل باید همین حالا خشونت متوقف شود».

این در حالی‌است که وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که شمار قربانیان حملات رژیم اسرائیل از هفتم اکتبر تاکنون، به بیش از ۲۸ هزار شهید و بیش از ۶۷ هزار زخمی رسیده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv