رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، با انتقاد شدید از حامیان غربی رژیم اسرائیل، این رژیم را به ‌دلیل ارتکاب مکرر جنایت‌های جنگی و نقض قوانین بین‌المللی در غزه، تروریستی خواند. اردوغان عملیات نظامی رژیم اسرائیل علیه حماس را خاینانه‌ترین حملات تاریخ بشریت با حمایت همه‌‌جانبه غرب اعلام کرد. رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه (چهارشنبه، ۲۴ […]

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، با انتقاد شدید از حامیان غربی رژیم اسرائیل، این رژیم را به ‌دلیل ارتکاب مکرر جنایت‌های جنگی و نقض قوانین بین‌المللی در غزه، تروریستی خواند. اردوغان عملیات نظامی رژیم اسرائیل علیه حماس را خاینانه‌ترین حملات تاریخ بشریت با حمایت همه‌‌جانبه غرب اعلام کرد.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه (چهارشنبه، ۲۴ عقرب) در نشست گروه پارلمانی حزب حاکم عدالت و توسعه در انقره تأکید کرد که رژیم اسرائیل در حال ارتکاب جنایت ضدبشری در غزه است و قوانین بین‌المللی را نقض می‌‌کند. اردوغان در ادامه سخنانش از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اسرائیل خواست زرادخانه اتمی این رژیم را اعلام کند: ″اسرائیل با بمباران وحشیانه غیرنظامیانی فلسطینی‌ها را مجبور به ترک خانه‌های‌شان کرد، در حالی‌ که آن‌ها در حال جابه‌جایی هستند. من اکنون با خیال راحت می‌گویم که اسرائیل یک کشور تروریستی است″.

وی همچنان خواستار دادگاهی شدن رهبران رژیم اسرائیلی در دادگاه بین‌المللی لاهه شد. رئیس‌جمهور ترکیه بار دیگر، دیدگاه خود و موضع کشورش را تکرار کرد که حماس یک سازمان تروریستی نه؛ بلکه یک حزب سیاسی است که در انتخابات گذشته پیروز شده بود: ما هرگز از بیان این حقیقت که اعضای حماس از سرزمین‌ها، ناموس و جان‌شان در برابر سیاست‌های اشغال‌گر محافظت می‌کنند، مبارزان مقاومت هستند، صرفاً به این دلیل که برخی از مردم با آن ناخوشایند هستند، ابایی نخواهیم داشت″.

همچنان حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در سخنرانی در نشستی، بار دیگر حملات هوایی رژیم اسرائیل بر غزه را جنایت علیه بشریت خواند و گفت که حجم بمب‌های استفاده شده علیه غزه، سه برابر قدرت انفجاری بمب‌های اتمی امریکا در هیروشیما بوده‌است.

نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزویلا از مردم جهان خواست تا برای توقف حملات رژیم اسرائیل علیه مردم مظلوم نوار غزه اقدام کنند: ″مردم جهان باید در اعتراض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در خیابان‌ها بمانند زیرا ما باید در این نبرد برای حق زندگی و سرزمین و ایجاد کشور فلسطین پیروز شویم″.

پدرو سانچز نخست‌وزیر مؤقت اسپانیا اعلام کرد که دولت جدید این کشور در سطح ملی و در اروپا برای به رسمیت ‌شناختن کشور فلسطین تلاش خواهد کرد: ″به رسمیت ‌شناختن کشور فلسطین و تلاش دیپلماتیک برای انجام این کار از سوی سایر کشورهای اروپایی، اولین تعهد مجلس اسپانیا است. جامعه بین‌المللی باید کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد زیرا این تنها راه‌حل و خواسته بحق مردم فلسطین است که از مدت‌ها پیش به دنبال آن هستند”.

مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و کمک‌های امدادی اضطراری با ارائه طرحی برای کمک به کاهش بحران در سرزمین فلسطین، خواستار اقدام فوری برای کنترل قتل عام در غزه شد: “در حالی که کشتار غزه هر روز به سطوح جدیدی از وحشت می‌رسد، جهان همچنان در شوک تماشای بیمارستان‌ها مرگ نوزادان و محرومیت تمام جمعیت غزه از وسایل اولیه بقا است. این روند نباید ادامه پیدا کند″.

این در حالیست که براساس آمار وزارت صحت فلسطین، شمار شهدای فلسطینی در حملات رژیم اسرائیل به غزه به مرز ۱۲ هزار تن و شمار زخمی‌‌ها نیز به بیش از ۲۸ هزار تن رسیده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv