در ادامه‌ی واکنش‌های جهانی به افزایش حملات هوایی رژیم اسرائیل بر غزه؛ رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در نشستی، از برخورد امریکا و کشورهای غربی درقبال جنایت‌های رژیم اسرائیل درغزه به‌شدت انتقاد کرد. رئیس‌جمهور ترکیه از شورای امنیت سازمان ملل نیز انتقاد کرده و باردیگر تأکید کرد که نباید آینده جهان و زندگی مردم را […]

در ادامه‌ی واکنش‌های جهانی به افزایش حملات هوایی رژیم اسرائیل بر غزه؛ رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در نشستی، از برخورد امریکا و کشورهای غربی درقبال جنایت‌های رژیم اسرائیل درغزه به‌شدت انتقاد کرد. رئیس‌جمهور ترکیه از شورای امنیت سازمان ملل نیز انتقاد کرده و باردیگر تأکید کرد که نباید آینده جهان و زندگی مردم را در اختیار پنج کشور دارای حق وتو قرار داد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در بازگشت از عربستان سعودی، در جمع خبرنگاران بیانیه‌ای پایانی اجلاس مشترک سران سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب را مورد ارزیابی قرارداد. رئیس‌‌جمهور ترکیه در این نشست تأکید کرد که غزه سرزمین مردم فلسطین است. اردوغان از شورای امنیت سازمان ملل انتقاد کرده و باردیگر تأکید کرد که نباید آینده جهان و زندگی مردم را در اختیار پنج کشور دارای حق وتو قرار داد: ″امریکا باید این حقیقت را بپذیرد. اگر برخورد بایدن این باشد که غزه سرزمین مردم فلسطین نبوده بلکه سرزمین شهرک‌نشینان اشغال‌گر اسرائیل است، امکان توافق وجود نخواهد داشت″.

رجب طیب اردوغان در این نشست از برخورد امریکا و کشورهای غربی در قبال جنایت‌های رژیم اسرائیل درغزه به‌شدت انتقاد کرد: ″بار دیگر شاهد این بودیم که سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی، زمانی که قربانیان مسلمان باشند، کور می‌شوند. ترکیه کاربردی‌ترین پیشنهادها برای حل مشکل را ارائه می‌کند. ترکیه کشوری کلیدی برای حل بحران‌ها و مشکلات منطقه است″.

درهمین حال، آندره دی دومنیکو، رئیس دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل در فلسطین با بیان این‌که درگیری‌ها در اطراف بیمارستان الشفا در آخر هفته شدت گرفته‌است می‌گوید که زندگی در غزه به دلیل تمام شدن سوخت و تجهیزات پزشکی به نخ‌ آویزان شده‌است: ″زیرساخت‌های حیاتی بیمارستان از جمله مخازن آب، ایستگاه‌های اکسیژن و مرکز قلب و عروق در زایشگاه متوقف شده و سه پرستار نیز کشته شدند. دست‌رسی به آب و غذا برای باقی‌مانده‌ها سخت‌تر شده‌است و ما سعی می‌کنیم بهتر بفهمیم چه تعداد از آن‌ها عقب مانده‌اند، اما البته با توجه به ناتوانی تیم‌های ما برای رفتن به شمال غزه، کمی پیچیده است″.

همچنان، کریستین لیندمایر سخنگوی سازمان جهانی بهداشت ضمن انتقاد از حضور ارتش رژیم اسرائیل در نزدیکی بیمارستان الشفا و وقوع درگیری‌های نظامی در اطراف آن و کمبود شدید برق و دارو، این بیمارستان را به یک قبرستان تشبیه کرده بود.

از سوی هم، جو بایدن رئیس‌جمهور امریکا در کاخ سفید در پاسخ به پرسش خبرنگاران بر لزوم محافظت از بیمارستان الشفا، خواستار توقف تحرکات ارتش رژیم اسرائیل در اطراف این بیمارستان شد: امید و انتظار من این‌است که اقدامات مداخله‌جویانه‌ی کمتری از سوی ارتش رژیم اسرائیل در رابطه با بیمارستان الشفا انجام شود″.

روزنامه‌های فلسطین نوشته‌اند که صدها بیمار از جمله ده‌ها نوزاد همچنان در داخل بیمارستان الشفا در شهر غزه به دلیل حضور ارتش رژیم اسرائیل در اطراف آن حبس شده‌‌اند. وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرد که دست‌کم ۳۲ بیمار از جمله سه نوزاد نارس در طی سه روز گذشته جان خود را در این بیمارستان از دست داده‌اند.

این در حالیست که وزیران خارجه ۲۷ کشور اروپایی در پایان نشست خود با صدور بیانیه‌ای خواستار وقفه‌های فوری بشردوستانه در جنگ غزه شدند و بر ایجاد کریدورهای بشردوستانه امن برای ارسال کمک‌های انسانی برای مردم این منطقه تأکید کردند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv