رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید که نتانیاهو با نسل‌کشی در غزه نامش را کنار هیتلر، موسولینی و استالین ثبت کرده‌است. در ادامه واکنش‌ها به ادامه حملات هوایی رژیم اسرائیل بر نوار غزه و محاصره این منطقه از سوی نیروهای این رژیم، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه تأکید کرد که کشور محکم در کنار فلسطین ایستاده‌است. رئیس‌جمهور ترکیه […]

رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید که نتانیاهو با نسل‌کشی در غزه نامش را کنار هیتلر، موسولینی و استالین ثبت کرده‌است.

در ادامه واکنش‌ها به ادامه حملات هوایی رژیم اسرائیل بر نوار غزه و محاصره این منطقه از سوی نیروهای این رژیم، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه تأکید کرد که کشور محکم در کنار فلسطین ایستاده‌است. رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید که نخست‌وزیر رژیم اسرائیل با جنایت و نسل‌کشی در غزه، نام خود را در کنار هیتلر و موسولینی ثبت کرده‌است: «بنیامین نتانیاهو و کابینه‌اش با ارتکاب جنایت علیه بشریت در غزه، اسم خود را در کنار هیتلر، موسولینی و استالین به‌عنوان «نازی‌های عصر ما» ثبت کرد. تاکنون بیش از ۳۲ هزار فلسطینی در نتیجه حملات مستقیم اسرائیل به غیرنظامیان شهید و بیش از ۷۲ هزار فلسطینی نیز زخمی شده‌اند».

رئیس‌جمهور ترکیه بر حمایت از مبارزه جنبش حماس در برابر نیروهای رژیم اسرائیل تأکید کرد و گفت که کشورهای اسلامی در جلوگیری از کشتار و نسل‌کشی در غزه به وظایف خود عمل نکرده‌اند: «عوامل قتل‌عام در غزه پیشتر در وجدان بشری محکوم شده‌اند و ما نیز اقدامات لازم را برای پاسخگویی آنها در مقابل حقوق بین‌الملل انجام می‌دهیم. متأسفانه جهان اسلام با جمعیتی حدود ۲ میلیارد نفر نتوانسته‌است به وظیفه برادری خود در قبال ملت فلسطین به طور کامل عمل کند. ما از روابط اخیر خود با مقام های مصری برای رساندن کمک به غزه استفاده کردیم. مجموع کمک‌های بشردوستانه‌ای که تاکنون با ۱۹ هواپیما و هفت کشتی به غزه ارسال کرده‌ایم به ۴۰ هزار تُن رسیده‌است».

این در حالی‌است که وزیران امور خارجه ایران و قطر در تماس تلفنی بر افزایش تلاش‌ها و تحرکات سیاسی برای توقف نسل‌کشی در غزه تأکید کردند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv