اسماعیل هنیه، رئیس ‌دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به تصویب قطع‌نامه‌ شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد آتش‌‌بس فوری در غزه، گفته که این قطع‌نامه با تأخیر صادر شد و دارای برخی کاستی‌ها است. در یک‌صدوهفتاد‌و‌سومین روز از عملیات طوفان‌الاقصی، نیروهای رژیم اسرائیل بر مناطق مختلف از نوار غزه حمله کردند. این حملات […]

اسماعیل هنیه، رئیس ‌دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به تصویب قطع‌نامه‌ شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد آتش‌‌بس فوری در غزه، گفته که این قطع‌نامه با تأخیر صادر شد و دارای برخی کاستی‌ها است.

در یک‌صدوهفتاد‌و‌سومین روز از عملیات طوفان‌الاقصی، نیروهای رژیم اسرائیل بر مناطق مختلف از نوار غزه حمله کردند. این حملات یک‌روز پس از تصویب قطعنامه آتش‌بس در غزه از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد صورت می‌گیرد.

در همین حال، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنش حماس در سفر به ایران با رهبر ایران و وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرده‌است. اسماعیل هینه پس از دیدارها با حضور در نشست مشترک خبری با وزیر خارجه ایران تأکید کرد که رژیم اسرائیل در محقق ساختن اهداف نظامی خود شکست خورده و امروز حمایت سیاسی و حمایت بین‌المللی این رژیم در حال از دست رفتن است. او در واکنش به تصویب قطع‌نامه‌ی شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد آتش‌‌بس فوری در غزه گفته‌است که این قطع‌نامه با تأخیر صادر شد و دارای برخی کاستی‌ها است: «مردم فلسطین به‌شکل عام مقاومتی افسانه‌ای را به نمایش گذاشتند و این مقاومت نشان دهنده سربلندی مردم ما در مقابله با جنایات و نسل‌کشی است. قطعنامه‌ای صادر شد هرچند با تاخیر بود برخی کاستی‌ها در آن وجود دارد. این قطعنامه بیانگر این است که رژیم با انزوای بی‌سابقه روبه‌رو شده و این حاصل عملکرد مقاومت و حمایت امت اسلامی است».

اسماعیل هنیه در بخشی از سخنانش از حمایت ایران از مقاومت مردم فلسطین ستایش کرد و گفت که ایران در صف مقدم حمایت از آرمان ملت فلسطین ایستاده است: «ایران در صف مقدم حمایت از آرمان و ملت فلسطین ایستاده است. ما در حال گذر از یک مرحله تاریخی در روند مبارزه با رژیم هستیم و نقطه عطف طوفان‌الاقصی است».

هنیه از کشورهای اسلامی خواست که در روز قدس، حضور شجاعانه داشته و از آرمان مردم فلسطین با حضور در تجمعات دفاع کنند: «ان‌شاءلله در ماه رمضان روز قدس را در پیش داریم. این روز در حالی فرا می‌رسد که نبرد ادامه دارد. مردم فلسطین با چالش مواجه هستند و امیدواریم امت اسلام در روز قدس حضور شجاعانه داشته باشد و گامی برای آزادی مسجد‌الاقصی باشد».

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران تأکید کرد رژیم اسرائیل به هیچ یک از اهداف خود در غزه با وجود جنایات هولناک دست نیافته و امریکا و دیگر حامیان این رژیم امروز باور دارند که حذف حماس و مقاومت از غزه و از صحنه فلسطین یک خیال و ایده دست‌نیافتنی است.

این در حالیست که شورای امنیت سازمان ملل متحد در قطع‌نامه تصویب شده خواستار آزادی بدون قیدوشرط گروگان‌های اسرائیلی از نزد حماس و افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه شده‌است. پیش‌نویس این قطع‌نامه از سوی ده عضو غیردائم شورای امنیت سازمان ملل متحد پیشنهاد شده بود. این قطع‌نامه با چهارده رأی موافق، یک رأی ممتنع و بدون هیچ رأی مخالف تصویب شد. دبیرکل سازمان ملل متحد بلافاصله به تصویب این قطع‌نامه واکنش نشان داد و خواستار اجرایی کردن آن شد. رژیم اسرائیل در واکنش به تصویب این قطع‌نامه سفر یک هیأت بلندپایه‌ی خود به واشنگتن را لغو کرد‌.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv