وقوع دو انفجار پی‌هم در شهر کرمان ایران با واکنش‌های جهانی مواجه شده‌است. دبیرکل سازمان ملل متحد، رئیسان جمهور ترکیه و روسیه و اتحادیه اروپا این حمله‌ها را نکوهش کردند. رهبر و رئیس‌جمهور ایران نیز طی اعلامیه‌های جداگانه ‌‌تأکید کردند که به این حمله پاسخ شدید داده خواهد شد. حکومت ایران از بهر وقوع دو […]

وقوع دو انفجار پی‌هم در شهر کرمان ایران با واکنش‌های جهانی مواجه شده‌است. دبیرکل سازمان ملل متحد، رئیسان جمهور ترکیه و روسیه و اتحادیه اروپا این حمله‌ها را نکوهش کردند. رهبر و رئیس‌جمهور ایران نیز طی اعلامیه‌های جداگانه ‌‌تأکید کردند که به این حمله پاسخ شدید داده خواهد شد.

حکومت ایران از بهر وقوع دو انفجار روز (چهارشنبه، ۱۳ جدی) در شهر کرمان، امروز پنج‌شنبه را “ماتم ملی” اعلام کرده‌است. حکومت ایران گفته‌است که در این رویداد دست‌کم ۱۰۳ تن کشته شدند و بیش از ۲۰۰ تن دیگر زخم برداشته‌اند. تصاویری که از این انفجارها در رسانه‌ها نشر شده در هرسو اجساد قربانیان و زخمی‌ها به چشم می‌خورند.

انتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد این حمله را با الفاظ شدید محکوم کرد. رجب طیب اردوغان ‌‌‌‌رئیس‌جمهور ترکیه، اتحادیه اروپا و ولادیمیر پوتین ‌‌‌‌رئیس‌جمهور روسیه این حمله‌ها را با الفاظ شدید محکوم کرده و همدردی خود را با رهبری ایران ابراز کرده‌اند.

درهمین حال، حسن نصر‌‌الله دبیرکل حزب‌‌الله لبنان در پیامی به‌مناسبت چهارمین سال‌گرد قاسم سلیمانی، وقوع دو انفجار در کرمان ایران را به‌شدت محکوم کرد: ″انفجار تروریستی امروز در اطراف مرقد قاسم سلیمانی در شهر کرمان و شهادت و زخمی شدن شماری شهروندان را تسلیت می‌گوییم. در این انفجار شمار زیادی به شهادت رسیدند. به خانواده‌های شهدا تسلیت می‌گوییم. اینها شهدایی هستند که در همان مسیر شهید قاسم سلیمانی قرار دارند.″

حامد کرزی ‌‌‌‌رئیس‌جمهور پیشین کشور در یک اعلامیه، انفجارها در ایران را حمله تروریستی دانسته و جنایت ضد بشریت خواند. وزارت امور خارجه افغانستان وقوع دو‌ انفجار در استان کرمان ایران را محکوم کرد. حافظ ضیااحمد معاون سخنگوی وزارت خارجه در پیام صوتی می‌گوید که افغانستان مراتب همدردی خود را با دولت و مردم ایران و به‌ویژه با خانواده‌های قربانیان این رویدادها، ابراز می‌دارد.

آیت‌‌الله علی خامنه‌ای رهبر ایران در یک اعلامیه تعهد کرده که به این حمله جواب شدید داده خواهد شد. ابراهیم رئیسی ‌‌رئیس‌جمهور ایران نیز در برابر تقبیح این حمله طی اعلامیه‌ای گفت که عاملان این حمله شناسایی و مجازات خواهند شد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv